Eindelijk herfst. Niet dat het prettig is om weg te glibberen over dikke hagelstenen, om met witgeknokkelde vuisten om het stuur je auto in goede stormbanen te leiden of om verzopen bij een klant aan te komen. Maar dit weer heeft wel iets wat klopt. Zo hoort het. Niet die lauwwarme najaarsdagen die een verregende zomer proberen goed te maken. Nee, óp naar de winter!
Rond de kerstboom
Dingen moeten kloppen, moeten passen bij verwachtingen. Zo moeten potentiële kopers met hooggespannen verwachtingen bij een bezichtiging de indruk krijgen dat de woning bij hen past. Ze moeten al het idee krijgen dat het hún woning is en moeten zich al rond de kerstboom kunnen zien zitten bij díe open haard in dát huis.
Emotie. Verkoop is emotie. Disharmonie, vuil, rommel, te weinig ruimte, teveel het stempel van de huidige bewoners. Het helpt allemaal niet mee om het juiste gevoel te krijgen.
Kooplustig
Er is helaas nog steeds een status quo op de woningmarkt. De overheid, instellingen en banken doen gelukte en mislukte pogingen om de markt weer een impuls te geven. Voor veel kooplustigen zijn het ivorentorenverhalen en dooddoeners. Ze willen DOOR met hun leven. Willen verhuizen, móeten verhuizen vaak.
De doorstroming stagneert. Alles wat helpt bij een snellere verkoop is daarbij van het grootste belang. We weten allemaal dat een deskundige makelaar, de juiste promotie (met of zonder social media), een goede ligging en een passende prijs, factoren zijn die een verkoop bespoedigen.
Nul kijkers
Steeds meer echter (h)erkent de vastgoedbranche nu ook de waarde van vastgoedstyling. Dat kan ook niet anders, want de bewijzen liggen voor het oprapen: steeds vaker worden woningen binnen enkele weken verkocht nadat deze jaren tevergeefs werden aangeboden met zelfs de schamele score van 0 kijkers. Hoe dankbaar ben je dan als makelaar en huiseigenaar dat deze extra handjes hebben geleid naar een verkoop?
EINDELIJK kan de verkoper door met zijn leven…
Acceptatie en waardering
Vastgoedstyling wordt dé tool van 2012. Het heeft het LNV® als eerste organisatie in de branche 6 jaar gekost, maar de acceptatie en waardering groeit. Bij makelaars, makelaarsbrancheorganisaties, projectontwikkelaars én huiseigenaren.
Laatste berichten van Ingrid van der Aa (toon alles)
- De TV Makelaar – Huh? Wat klopt hier niet? - 13 januari 2014
- Eindelijk Herfst - 9 december 2011
- Vrouwen kunnen niet autorijden, wel makelen - 8 september 2010
Een goede stylist past zich aan verschillende stijlen , huizen en klanten aan. Iedere situatie is weer anders.
Vriendelijke groeten,
Ineke Onkenhout
First Impression Styling
Verkoopstyling Gooi en omstreken
Ik denk dat je gelijk hebt. Het grote probleem is wat mij betreft hoe je een stylist vindt die bij je past en, veel belangrijker nog, bij je klanten past…er zijn er voldoende, dat is het probleem niet. Maar wij hebben er nog geen gevonden waar de goeie klik mee is.
@ Kees, er is inderdaad een ruime keuze aan verkoopstylisten en ik begrijp dat het lastig is voor een makelaar om een professional te vinden die zowel bij het kantoor en de woningportefeuille als bij de opdrachtgevers past.
Zoals ik je al per mail heb laten weten neem ik volgende week contact met je op.