Zoals ik eerder al schreef wordt er de hele zomer door gewerkt aan de nieuwe beoordelingssite voor makelaars. Weet jij waar je op beoordeeld zou willen worden?
Vraag je klanten waarom ze voor jou gekozen hebben. Niet het kantoor, niet de woningen, maar jij als persoon. Wat waarderen ze in jou, wat doe je goed?
Na de zomer gaat WieIsDeBesteMakelaar.nl namelijk exact datzelfde doen! Aan jouw klanten vragen wat ze van jou vonden, hoe ze jou beoordelen.
Op welke (persoonlijke) punten zou jij graag beoordeeld willen worden?
The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft.
Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Inderdaad mee eens, belangrijk voor een consument is het resultaat. Probeer op te nemen hoeveel dagen gemiddeld de woningen te koop staan bij de desbetreffende makelaar.
Arno – natuurlijk is het resultaat belangrijk. Maar wil een snelle of langzame verkoop zeggen dat een makelaar goed (of niet) is?
Stel: een makelaar verkoopt woningen in gemiddeld 30 dagen. Is hij dan goed? Waarschijnlijk niet als je de best mogelijke prijs voor je huis wilt hebben, maar wel als je heel snel van de woning af moet.
Ik ben dan ook van mening dat de (gemiddelde) verkoopsnelheid niet veel zegt over de kwaliteit van een makelaar.
(Overigens is het wel een vraag die gesteld gaat worden, maar voorlopig niet meeweegt in de bepaling van ‘het cijfer’.)
Ik denk dat de manier waarop ik mij als makelaar inzet voor de klant en het resultaat wat ik uiteindelijk boek het allerbelangrijkste zijn om op beoordeeld te worden. Daarnaast natuurlijk het enthousiasme waarmee ik werk, de open- en eerlijkheid, daadkracht, duidelijkheid en specifiek voor verkopers de presentatie van hun woning.
Misschien is het daarnaast belangrijker om de vraag bij de klant neer te leggen. Waarop baseert de klant de keuze voor een bepaalde makelaar? En wat vindt de klant belangrijk in een makelaar?
Helemaal mee eens, laat de klant zelf beslissen op basis van welke criteria er beoordeeld wordt.
Alina- precies de reden dat ik schrijf: “Vraag je klanten waarom ze voor jou gekozen hebben.”
Want alleen dan weet je zeker dat je wel/niet op de goede weg bent!