Funda, Jaap, twitter, blog, soms ben je als makelaar meer bezig met de online verkoop van een huis dan je klanten te ontmoeten. Laat staan dat je nog tijd hebt om je te specialiseren in online adverteren. Je bent toch geen fulltime online marketeer? Gelukkig heb je daar nu hulp bij: Huiskliks.nl. Zonder enige kennis heb je met een paar kliks een advertentie op Google en Facebook voor je huizenpagina.
Hoe werkt het?
Huiskliks genereert een Google en/of Facebook advertentie aan de hand van een ingevoerde URL met woninggegevens van Funda of Jaap. Er is dus geen speciale kennis vereist. Je krijgt voor jouw advertentie een klikbundel. Via ‘Mijn Huiskliks’ kun je de statistieken volgen van jouw Google Adwords en Facebook campagne. Zo kun je gemakkelijk zien hoeveel budget er nog is, hoe vaak de advertenties zijn weergegeven en hoe vaak er is doorgeklikt. Huiskliks speelt hiermee in op de behoefte van makelaars om meer bezoekers te genereren naar hun huizenpagina op Funda of Jaap.
Huiskliks is een product van Fundament All Media in samenwerking met dochteronderneming Oniveka. Beide organisaties bundelen met Huiskliks hun kennis op gebied van website ontwikkeling, SEO, online adverteren en campagnes.
Op Huiskliks.nl wordt duidelijk uitgelegd hoe verkopers hun advertenties kunnen aanmaken aan de hand van een 3 stappenplan en video.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eGiUV9VJdp8[/youtube]
Proberen?
Ben jij benieuwd wat Huiskliks.nl voor de traffic naar jouw huis op Funda en Jaap gaat betekenen? Wil jij hiervan als eerste gebruik maken? Help ons dan in ons laatste stadium voor de definitieve release en word een van onze beta testers.
Beta testers hoeven in ruil voor hun test-feedback geen administratiekosten te betalen en krijgen zo een ruime korting op het totaalbedrag. U betaalt alleen het ingekochte adverteerbudget.
Wilt u ook een van deze Beta-testers zijn, stuur dan een mailtje naar support@huiskliks.nl of twitter een direct message naar @huiskliks. U ontvangt dan een code die bij de registratie moet worden opgegeven.
Laatste berichten van Boris Geheniau (toon alles)
- Adverteren op funda te duur - 15 oktober 2012
- Een nieuwe lente, een nieuwe Facebook Page. Volg de webinar! - 21 maart 2012
- Hoe internet en social media de sector voorgoed verandert - 28 februari 2012
Intussen zijn we een eindje verder en de resultaten liegen er niet om! Gemiddeld komen 28,9% van de bezoekers op een huis op Funda via Huiskliks (als dat huis via huiskliks geadverteerd wordt;-)! Lees de stats via: http://bit.ly/fYIB34
Ik heb 1 hele serieuze lead gehad. Feit is dat dit doelgerichter adverteren is dan drukwerk advertenties. Niets doen is geen optie, klant. op kosten jagen voor drukwerk adverties ook niet. Addwords is verder grote onzin als verkoper niet de juiste vraagprijs wil hanteren. makelaar móet zich niet willen verdiepen in zoekwoorden, als huiskliks dat niet goed zou doen hebben zij een probleem, niet ik, dan komen er geen nieuwe klanten en. herhalingsopdrachten.
Well put, Marc! Ons doel is leads genereren.
even in het kort mijn huiskliks resultaat na 5 kalenderdagen:
61 kliks 53866 vertoningen voor 15,7 euro (1 op de 883 vertoningen geeft een klik)
met exact dezelfde woning heb ik in juli zelf een addwords campagne opgezet, ik dacht dat ik dat best goed had gedaan, (eerst boek van arno wingen hierover gelezen)
toen had ik in twee weken 87 kliks en 187.822 vertoningen voor een bedrag van 37,69 (1 op de 2158 vertoningen geeft een klik)
conclusie
1) tot dusver is dus dat huiskliks gerichter blijkt te werken, immers bij huiskliks klikt met factor 2,6 maal meer door naar de website.
2)het % extra aandacht voor de woning via de huiskliks addword op google is aanzienlijk
een ctr van <1% is toch vrij dramatisch, ok het is beter dan wat je eerst had.
Weet je ook op welke keywords Huiskliks je campagne heeft gericht?
kliks zijn leuk, echter hoeveel leads heeft het je daadwerkeijk geleverd?
Heb je ook inzage in de kwaliteitscores van de adwordscampagne bij Huiskliks?
Wat was je eigen kwaliteitscore?
Ik heb mijn eigen addwords vergeleken met die van huiskliks maar die van huiskliks zijn substantieel beter!
@Marco,
Wij snappen het probleem van SMA die verwijst naar de woning op de verschillende huizen websites (funda/jaap/huislijn). Dit is niet optimaal omdat op deze pagina’s ook concurrent huizen verkopers en vele reclame uitingen de bezoeker kunnen afleiden.
Daarom is er woontje.nl een persoonlijke website voor de promotie van je huis, deze url is wel goed te gebruiken in SMA campagnes.
Via de shop is het ook mogelijk voor iedereen om door ons de campagne te laten beheren.
en toen was het stil……….
Marco,
Sorry dat we je hebben laten wachten op antwoord. Wij vonden het belangrijk om eerst onze klanten ervaring te laten opdoen. Ik denk dat het antwoord van Marc Eerden boekdelen spreekt. Binnenkort publiceren we ook live de vertoningen en de kliks op de site. mag ik je hierbij uitnodigen om nu ook eens huiskliks gratis te proberen (volgende week gaan we uit beta).
Zijn er al cijfers?? Statistieken van een woning waarbij deze manier van SEO is toegepast.
En/of een voorbeeld?
zeer benieuwd naar
Ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Marco!
ik ook 😉
volgens mij zijn de kliks op 😉
Waarom moeten mijn kliks naar jaap of finda, ik wil kliks naar mn eigen site?
Doen jullie dan ook de optimalisatie van de campagnes of is het eenmalig aanmaken en dan laten lopen totdat budget op is?
Als je bij facebook je kliks laat landen op een facebookpagina, zijn de kliks aanmerkeijk goedkoper, dan kliks die je direct op een externe website laat landen.
ps mooi filmpje, mis alleen het geluid
Marco – volgens mij vrij simpel.
Door de URL van Jaap/Funda te gebruiken wordt alle informatie automatisch ingelezen. Daar zal een koppeling achter zitten.
Lijkt me niet haalbaar voor huiskliks.nl om met elke makelaar individueel zo’n koppeling op te zetten.
Wat Han zegt klopt inderdaad, met Huiskliks proberen we zoveel mogelijk te automatiseren, en dit kan alleen bij een (redelijk) vaste indeling.
We maken gebruik van de optimalisatiealgorithmes van Google en Facebook, die de prijs per klik dynamisch aanpassen voor een optimaal resultaat.
maw ik ga geld uitgeven om Funda / jaap te promoten.
Ik snap dat je zaken wilt automatiseren, maar kijk ook nar belang van de klant/opdrachtgever
Veel makelaars werken met leveranciers van websites (housenet bijv) die ook min/meer vaste xml hanteren.
lijkt me geen rocketscienes.
Ik ben inderdaad geen marketeer. Ben vooral even nieuwsgierig hoe mijn huis gevonden. Op zichzelf een interessante tool denk ik..