Dit gastblog is een bijdrage van Arthur Vahlenkamp, eigenaar van ProFoto.
‘Schoenmaker blijf bij je leest’ , een welbekende uitdrukking die iedereen bij tijd en wijle bezigt. Het is een waarheid als een koe. Ga maar na; een schoenmaker maakt/repareert schoenen, een visboer verkoopt vis, een makelaar makelt.
OK, een visboer verkoopt ook wijn die bij de vis past, en een schoenmaker heeft ook sleutels. Makelaars maken ook al jaren de foto’s van de huizen die zij aanbieden, en daar begint de schoen te wringen mijns insziens…
Het is al jaren gebruikelijk dat fotografie in de makelaardij door de makelaar zelf wordt gedaan, maar met schamele resultaten die het huis geen recht doen. Dit alles onder het mom van; “Mwah, da’s niet zo belangrijk voor ons.” Pardon?! Ik sta op het punt om een van de belangrijkste en grootste aankopen/verkopen van mijn leven te doen, en dit is een onbelangrijk onderdeel ervan?
Natuurlijk zijn er -zeker in het huidige digitale tijdperk- voor weinig geld goede camera’s met goede objectieven te koop. Bij de MediaMarkt heb je de ene aanbieding na de andere, voor €400 kan je prima aan de slag. Maar levert het kantoor dan een kwaliteitsbijdrage aan de presentatie van uw woning? Is dit een service die met trots aangeboden kan worden binnen de promillage’s van de courtage?
Ik denk het niet. Ook al koop je een cameraset van €1200 of meer, fotografie is een vak. Het vereist een visie gecombineerd met techniek. Want wanneer ik een penselenset van marterhaar met een linnen doek van de hoogste kwaliteit koop, maakt dit van mij ook niet gelijk de volgende Rembrand!
Gastblogger
Laatste berichten van Gastblogger (toon alles)
- Gratis bestaat niet! - 6 april 2017
- Waarom Funda essentieel is en blijft voor de verkoop van een woning! - 14 maart 2017
- Wordt een huis met iDIN kopen heel normaal? - 9 maart 2017
Trackbacks/Pingbacks