Selecteer een pagina

Woonaccent Makelaars6 weken geleden werden we opgeschrikt door de nieuwe campagne van Woonaccent, met Harry en Co in de hoofdrol. Dat heeft Woonaccent geweten! De campagne liep niet helemaal zoals gewenst.

Allereerst was daar natuurlijk het vernietigende oordeel op De Scherpe Pen over een aantal onderdelen van de campagne. Vervolgens kwam er een klaagbericht op DutchCowboys te staan, wat naar bleek van een afgewezen webbouwer afkomstig was. Na twee dagen was het bericht op DutchCowboys (terecht) verwijderd overigens.

Geen reactie

Maar van de kant van Woonaccent bleef het stil. Geen reactie op het blog. Niet van het hoofdkantoor (Rotero Groep), maar ook niet van de aangesloten franchisenemers. Ondanks de publiekelijke oproepen op de blogs en twitter, het bleef stil.

Woonaccent heeft echter niet stil gezeten!

Via LinkedIn zocht ik contact met Robert Vonk (directeur Woonaccent) die mij prompt uitnodigde voor een goed overleg, onder andere over het blog… Zo zat ik vorige week in het hol van de leeuw.
Daar verneem je dan wat er wel is gebeurd, maar niet is verteld. Bij deze alsnog de feedback van Woonaccent, waarvoor dank.

  • Er is bewust gekozen voor een shock effect
  • Harry en Co is expres zwaar overdreven neergezet
  • Het huidige (vroegere) verkoopmodel door makelaars heeft geen toekomst, daarom heeft Woonaccent een nieuwe richting gekozen
  • Na de schrik van het blogbericht en de negatieve reacties is er zeer bewust ‘radiostilte‘ gehouden door Woonaccent. Niet alleen vanuit het hoofdkantoor, maar ook de franchisenemers werden gevraagd cq aangeraden om niet te reageren. Of, zoals Robert Vonk het zei: “Als je geschoren wordt moet je stil zitten“.

Woonaccent was, logisch, niet blij met de negatieve feedback, maar zijn wel zo sportief en eerlijk om te erkennen dat de opmerkingen terecht waren. Met dat als achtergrond is er besloten om de Harry en Co campagne aan te passen. Vooral het negatief afzetten van de ‘concurrentie’ is volledig uit de campagne verdwenen en omgedraaid naar een positieve insteek. Kijk, dat verdient dan weer een pluim!

Harry & Co - WoonaccentEr is meer…

Woonaccent had echter nog een tegenvaller, die wij tot nu toe niet kenden. Het lag in de planning om de Harry en Co website stilletjes neer te zetten, google juice te genereren, om dan vervolgens (drie weken later) de campagne te starten.
De Scherpe Pen heeft roet in het eten gegooid!

De campagne lag open en bloot op straat, de hele makelaardij was er van op de hoogte. Er moest snel geschakeld worden en er zijn heel wat overuren gedraaid op het Woonaccent hoofdkantoor om de volledige Harry en Co campagne met drie weken te vervroegen.
Dat de campagne gemengde reacties op zou leveren was ingecalculeerd. Het resoluut moeten vervroegen van een volledige campagne echter niet!

Van rancune was (gelukkig!) geen enkele sprake. Het was zelfs goed toeven in het hol van de leeuw, waar Patricia Kleiberg (Marketeer Rotero groep) aan gaf dat er wel wat wijze lessen geleerd zijn met de Harry en Co campagne.

Nu we toch nieuwtjes aan het vertellen zijn…┬á Patricia heeft ook de mogelijkheid aangegrepen om te gaan bloggen op De Scherpe Pen, haar eerste blog zal gaan over de ervaringen en belevingen met het lanceren van de Harry en Co campagne. Wordt vervolgd dus…

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+