Dat is althans de insteek van een nieuwe campagne die Woonaccent Makelaars is gestart. Ze doen dat via een viral met een op zich leuk opgezette site: Harry & Co makelaars. Dat ze daarvoor een negatief imago van de makelaardij gebruiken siert ze echter niet.
Wat ik ook jammer vind, nee eigenlijk ronduit storend, is dat het filmpje wel heel erg bekend voorkomt! Kijk maar eens naar deze versie van Koot & Bie als makelaar…
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2I6Rrw6afP0[/youtube]
The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft.
Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Ondanks dat de reclame waarschijnlijk goed bedoelt is vind ik hem erg slap. Dan nog liever het filmpje van Koefnoen. Dat is erg sterk en origineel.
Erg leuke filmpje van Woonaccent Makelaars, het lijkt misschien wat op die van Koot & Bie maar de boodschap van Woonaccent komt goed over. De website van Harry & Ko is ook erg goed gemaakt, zeer fout… zoals je dat nog steeds vaak ziet bij éénpersoons “makelaars”.
Daar zit wat in Andre Pieter, echter is het een beetje goedkoop om je als franchiseorganisatie af te zetten tegen je collega’s. Helemaal als je dan een ‘kopie’ maakt van het filmpje van Van Kooten en De Bie.
Ze krijgen er in ieder geval wel aandacht mee!
Het is inderdaad jammer dat het veel lijkt op Van Kooten en De Bie of ze hiermee collega’s van zich af zetten durf ik niet te zeggen. Maar ja bol.com doet eigenlijk het zelfde met hun Electro Toppie Toppie campagne.
Woonaccent krijgt hier inderdaad wel aandacht mee, of ze zulk aandacht willen… Het lijkt me verstandig van Woonaccent om in iedergeval hier op te reageren.
Die campagne van bol.com ben ik niet mee bekent, sorry.
Woonaccent is van harte welkom om te laten weten hoe zij er over denken en wat ze van de negatieve publiciteit hieromtrent vinden.
Een echt goede makelaar heeft geen reclame nodig, want die krijgt zijn klanten via doorverwijzingen. Een gewoon goede makelaar volstaat met het benadrukken van zijn eigen sterke punten. Het noemen van zwakke punten van anderen getuigt van een zwakke concurrentiepositie van de makelaar zelf en werkt een negatief imago van de branche in de hand. Neemt niet weg dat de Koot en Bie parodie hierdoor weer eens opnieuw de verdiende aandacht krijgt!
Zijn zij beter dan? Altijd veel te vlak om je af te zetten. Getuigt van weinig creativiteit. Al hebben ze soms wel gelijk met hun reclame…
is gewoon een copy van Koot en Bie.
Klopt, maar er wordt tegenwoordig veel gekopieerd of gebruikt. Maar is je probleem dat het een kopie is, of dat ze andere makelaars belachelijk maken? Van Koot en Bie maken ook makelaars belachelijk maar daar kan iedereen om lachen. Maar als Woonaccent het doet dan voelt ineens alle makkelaars op hun tenen getrapt. Het lijkt me niet verstandig dat de makelaars zo hevig reageren overal, dit is volgens mij precies wat Woonaccent graag wil.
Was meer een constatering.