Op mashable kwam ik een interessant overzicht tegen over het gebruik van sociale media door makelaars in de Verenigde Staten. De moeite waard om naar te kijken en te gaan vergelijken.

In Nederland, zo is mijn vermoeden, lopen de makelaars nog flink achter bij de cijfers uit de Verenigde Staten. Zo zie ik nog geen 79% van de makelaars een facebook account hebben. Zelfs zonder onderzoek durf ik dat te roepen.

Infographic over sociale media gebruik in de makelaardij

Het gedeelte over de realtor.com app valt voor Nederland te negeren. Alhoewel, het geeft aan dat het duidelijk tijd wordt voor een goede app voor de makelaardij.
Kijk vooral ook even naar het grote verschil mbt video. 73% van huiseigenaren zegt graag video in te willen zetten, terwijl slechts 12% van de makelaars een account op youtube hebben. Laat de huizen filmen! Niet van die suffige foto-presentaties in de vorm van een filmpje, dat is minachting voor je doelgroep.

Lees het volledige artikel op mashable.

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+