Het is komkommertijd – je bent gewaarschuwd
Er zijn veel verschillende manieren voor een consument om het ongenoegen over een makelaar te uiten. Dat zijn meestal (tuchtraad) niet de eenvoudigste manieren om de makelaar te laten weten dat er iets niet goed gaat of goed is gegaan.
Over het algemeen vindt dit ook achteraf plaats. Er is geen ruimte meer om de fout te corrigeren of de klant alsnog bij te staan en te helpen met het oplossen van de vervelende situatie.
Dat wil je toch niet? Dat kan eenvoudiger!
De vergeten optie om te klagen
Wat veel consumenten vergeten, of niet durven, is direct contact met de makelaar. Gewoon vertellen dat je niet tevreden bent over het verloop. En hoe eerder de consument dat wel doet, hoe kleiner de onvrede zal zijn, des te sneller het opgelost is.
Dat is toch wat je als makelaar (en consument) wilt? Een prettige en snelle oplossing. Zonder gedoe.
Maak het je klant makkelijk
In navolging van het voorbeeld van Top Gear helpt De Scherpe Pen alle makelaars en consumenten met een kant-en-klare klaagbrief.
Plaats deze brief als download op je website, zodat je klanten eenvoudig kunnen aangeven dat er iets niet goed gaat.
Je kan zelfs nog een stap verder gaan, door deze kant-en-klare klaagbrief in je documentatie op te nemen (verkopersmap) die bij je klant blijft.
=> download hier de kant-en-klare klaagbrief
Het enige wat jouw klant hoeft te doen is het juiste vakje aanvinken en de brief door je brievenbus te duwen of toe te sturen per e-mail. Kind kan de was doen!
#fijnezomervakantie
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Hoe kun je klagen als je huis 3 x verkocht wordt.
Eerste keer aan vrouw alleen met wilde plannen voor pgb en zorg voor haar moeder.
Toch dringt makelaar aan om koop definitief te laten worden na 6 weken.
Koop is dan definitief en naar later blijkt, zijn courtage.
Verkoper moet wel kunnen opleveren, zit in tijdelijke woning en heeft ander huis gekocht.
Vervolgens werd niet afgenomen en zat verkoper 11 maanden dubbel.
Verhaal van de overeengekomen boete blijkt een farce, wel de courtage moeten ophoesten.
Vervolgens prijs omlaag en nogmaals verkocht.
Deze kansloze wist te ontbinden voor de 6 weken om waren en bleek bkr genoteerd.
Tenslotte voor €70.000 minder verkocht!
In de maling genomen met katvanger???
Nieuwe huis was gekocht, gescheiden stel koopt nieuwbouwhuis via onze makelaar en huurt woning via dezelfde.
Nieuwbouwproject gered.
Ondertussen liep onze SNS directeur bij beide makelaars, ook bij degene die ons volgende huis verkocht.
Ik vertrouw de gang van zaken niet.
Makelaar zegt slechts dat ze het nooit zo heeft meegemaakt. Wat ze wel wist was dat haar courtage verschuldigd was op basis van de nooit tot stand gekomen eerste reactie.
Wel wisten we te onderhandelen dat de uiteindelijke overeenkomst voor 0 € courtage was.