Vrenz en HelpMee social media voor makelaarsGisteren zijn er door twee verschillende bedrijven nieuwe hulpmiddelen live gegaan. Beide tools zijn er op gericht om social media in te zetten bij het succesvol verkopen van een huis.

Het leuke is dat beide partijen (KijkMijnHuis en Housenet) op de hoogte waren van wat de ander aan het doen was. Kijk, dan wordt het natuurlijk wel een uitdaging om ‘de eerste’ te zijn die het lanceert. Daarom zie ik het niet geheel als toeval dat het op dezelfde dag online werd gezet, zonder dat dit overlegd was.

Activeer je netwerk

Maar waar gaat het nou over? Verkopers krijgen de mogelijkheid om op geautomatiseerde wijze hun eigen netwerk van vrienden, kennissen en familie in te zetten bij het onder de aandacht brengen van een te verkopen woning. Er zullen zeker verschillen tussen beide tools zitten. Daar gaan we later op in, nadat we zowel Help-Mee en Vrenz aan een test hebben onderworpen.
Van Help-Mee is er inmiddels een testaccount ontvangen (dank je Lex!), maar ook Housenet heeft al een testaccount toegezegd (dank je Gerben!).

Waarom dan nu al ophef hierover? Simpel, het belang van de klant (verkoper) wordt hier centraal gesteld. De makelaar kan de klant hierbij ondersteunen en het platform bieden waarmee de klant zelf voor zijn eigen succes kan zorgen. Dat is een goede zaak.

Makelaar 2.0

Daarnaast is het een geweldige oplossing voor die makelaars die weten of onderkennen dat het inzetten van web 2.0 belangrijk is, maar nog niet (voldoende) onderricht zijn om dit zelf te kunnen regelen. Er wordt op deze manier een drempel verlaagd, nee, zelfs weggenomen.

Oordeel zelf

Ga zelf lezen en ontdekken, bekijk de informatie van beide tools hier:

Natuurlijk wordt jullie mening en ervaring met één of beide van deze oplossing gewaardeerd!

Snel, sneller, snelst

Oh ja, zou ik bijna vergeten. Wie was er nou de eerste…?
Help-Mee werd op 12 mei om 04.26 live geplaatst, Vrenz deed het nog geen 10 uur later want om 14.02 kwam de email met de melding ervan binnen.

ps. ERA Makelaars zijn de eersten die het concept van Help-Mee grootschalig inzetten binnen hun franchise concept.

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+