Gisteren zijn er door twee verschillende bedrijven nieuwe hulpmiddelen live gegaan. Beide tools zijn er op gericht om social media in te zetten bij het succesvol verkopen van een huis.
Het leuke is dat beide partijen (KijkMijnHuis en Housenet) op de hoogte waren van wat de ander aan het doen was. Kijk, dan wordt het natuurlijk wel een uitdaging om ‘de eerste’ te zijn die het lanceert. Daarom zie ik het niet geheel als toeval dat het op dezelfde dag online werd gezet, zonder dat dit overlegd was.
Activeer je netwerk
Maar waar gaat het nou over? Verkopers krijgen de mogelijkheid om op geautomatiseerde wijze hun eigen netwerk van vrienden, kennissen en familie in te zetten bij het onder de aandacht brengen van een te verkopen woning. Er zullen zeker verschillen tussen beide tools zitten. Daar gaan we later op in, nadat we zowel Help-Mee en Vrenz aan een test hebben onderworpen.
Van Help-Mee is er inmiddels een testaccount ontvangen (dank je Lex!), maar ook Housenet heeft al een testaccount toegezegd (dank je Gerben!).
Waarom dan nu al ophef hierover? Simpel, het belang van de klant (verkoper) wordt hier centraal gesteld. De makelaar kan de klant hierbij ondersteunen en het platform bieden waarmee de klant zelf voor zijn eigen succes kan zorgen. Dat is een goede zaak.
Makelaar 2.0
Daarnaast is het een geweldige oplossing voor die makelaars die weten of onderkennen dat het inzetten van web 2.0 belangrijk is, maar nog niet (voldoende) onderricht zijn om dit zelf te kunnen regelen. Er wordt op deze manier een drempel verlaagd, nee, zelfs weggenomen.
Oordeel zelf
Ga zelf lezen en ontdekken, bekijk de informatie van beide tools hier:
Natuurlijk wordt jullie mening en ervaring met één of beide van deze oplossing gewaardeerd!
Snel, sneller, snelst
Oh ja, zou ik bijna vergeten. Wie was er nou de eerste…?
Help-Mee werd op 12 mei om 04.26 live geplaatst, Vrenz deed het nog geen 10 uur later want om 14.02 kwam de email met de melding ervan binnen.
ps. ERA Makelaars zijn de eersten die het concept van Help-Mee grootschalig inzetten binnen hun franchise concept.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Nou, wij zijn van start. De eerste klanten verspreiden hun paleis via deze weg en ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Dat Social Media mijn nieuwe vriend is wist ik al, maar of we ook maten worden zal onder andere hieruit blijken.
Ben benieuwd naar de daadwerkelijke verkoopresultaten.
En…wat moet het kosten? Bij Vrenz duidelijk bij Help Mee niet.
Toch wel erg toevallig dat zelfs de layout overeenkomsten heeft. Kan haast geen toeval zijn!
Denk dat het verder een uitstekende nieuwe marketing tool is waarmee je je kunt onderscheiden van je collega’s. (totdat iedereen het doet!)
Ellen – het is inderdaad geen toeval dat er overeenkomsten in de layout zitten.
Ik heb inmiddels vernomen dat beide applicaties op hetzelfde -opensource- platform draaien.
Helpmee kost 150 Euro per jaar, ik echter niet of dit aan HelpMee wordt betaald of dat Realworks dit vraagt. Eigenlijk zou de makelaar een vergoeding behoren te krijgen voor de naw gegevens die worden verstrekt
Beste Win,
We doen helemaal niets met de NAW van de verkopers of die van de vrienden die aanhaken.
Er zit geen substantieel opbrengsten model op HelpMee, vandaar dat wij een bijdrage vragen aan jullie als makelaars.
De 150,- EUR zit zowel in de hosting, de software partners, onze helpdesk en de initiële ontwikkeling.
HelpMee is niet in de markt gezet om winst op te maken, maar als sympathieke tool voor jullie als makelaars. Wij vinden het belangrijk dat jullie KijkMijnHuis fan zijn en blijven!
Mocht je nog vragen hebben bel of mail gerust