
bron: Inman.com
Klinkt misschien raar, hoewel het heel logisch zou zijn. Want met al hun winkels wereldwijd heeft Nike allang een commercieel onroerend goed afdeling. Dus waarom dan niet ook de consumentenmarkt erbij nemen?
Het is niet iets wat ik verzin. Het is wel iets wat ik graag met je wil delen.
Het betreft hier een blog op Inman.com wat de moeite waard is om te lezen.
Want als er een bedrijf is wat extreem goed is in rekruteren, marketing en het bijhouden van performance – dan is het Nike wel.
Je leest het blog hier: http://www.inman.com/next/what-if-nike-opened-a-real-estate-company/
Laat daarna even weten hoe jij zou reageren als Nike inderdaad een makelaarskantoor bij jou in de buurt zou openen…
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Het is een leuk stuk, het zet je aan het denken en dat is natuurlijk het doel. Ik heb wel behoorlijk wat bedenkingen bij het feit dat het een succes wordt, Nike in vastgoed. Er is meer nodig dan alleen de eigenschappen van een succesvol sportmerk. Bijvoorbeeld een netwerk en plaatselijke bekendheid. Of vertrouwen in het feit dat een sportmerk ook een gedateerd jaren ’30-woninkje goed kan promoten. Je hebt je eigen product niet zomaar voor het kiezen, dus er valt ook niets te creëren. Ik hoop dat Nike daarbij ook denkt aan alle kosten die de werkwijze van Nike met zich meebrengen, dan moet je namelijk nogal succesvol zijn ook, om quitte te draaien. Hoeveel makelaars volgen nog elk jaar (onverplichte) dure cursussen en trainingen, ik noem maar iets.
Ik vind het te makkelijk om een groot merk te pakken, de succesvolle eigenschappen er uit te vissen en die dan toe te passen in het vastgoed. Er spelen namelijk veel meer factoren dan alleen die succesvolle eigenschappen. Het is maar goed dat Nike zich hier ook van bewust is, anders waren ze er wel aan begonnen.
Als afsluiter: ik zou zeggen dat de vrijwillige brandweer ook goed makelaar zou kunnen worden. Plaatselijk goed bekend, wordt vaak nagekeken, iedereen kent ze en er wordt veel positief over gepraat. Na een telefoontje staat er binnen 5 minuten een brandweermakelaar bij je op de stoep, zelfs midden in de nacht! No-cure-no-payvergoeding voor de werknemers om de kosten in de hand te houden en enorm veel betrokkenheid. in elk gehucht en vestiging die 95% van de tijd niet gebruikt wordt. Ik zeg: doen!