(updated 26 maart 08:40 uur) – Zojuist is op het wereldwijde ERA congres (IBC) in Los Angeles het nieuwe logo van ERA bekendgemaakt.
Ook in Nederland zal het nieuwe logo gebruikt gaan worden, voor 1 september 2015 dient het nieuwe logo overal geïmplementeerd te zijn. Dat zal gebeuren in drie stadia:
- GETTING READY – de aankondiging van de logowisseling, ruim van tevoren op de International Business Conference. Dat geeft iedereen even tijd om aan het nieuws te wennen.
- GETTING SET – de voorbereiding van de omzetting. De ServiCenters overal ter wereld zullen de fase ingaan van nieuwe ontwerpen laten maken voor visitekaartjes, tuinborden, drukwerk, websites en alle andere marketing- en media-uitingen. Deze fase gaat in vanaf de zomer van 2014.
- GO – dit is wanneer de makelaarskantoren zich met het nieuwe logo naar buiten toe zullen gaan profileren. De periode die hiervoor is uitgetrokken is van januari tot september. In september 2015 zal de omzetting wereldwijd een feit zijn.
Overigens ga ik er vanuit dat de sterren en strepen geen onderdeel van het logo uitmaken, maar een onderdeel van de spetterende presentatie is.
Met dank aan Arjan Terpstra voor het snelle delen van het nieuwe logo
Voor als je het nu al niet meer weet, dit is het huidige (oude) logo van ERA
Dit oude logo is alweer 18 jaar in gebruik. In dit filmpje legt de CEO van ERA (Charlie Young) uit waarom het nieuwe logo een modernisering van het merk in zal zetten.
http://youtu.be/yySlxU_0Z4g
Wat vind je van het nieuwe logo? Beter of een verslechtering? Is het wel slim om nu een nieuw logo te lanceren, of werd het een keer tijd dat ERA dat zou gaan doen?
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Wel erg Amerikaans met stars en stripes en in rood , wit en blauw.