Verras de klant voordat jij verrast wordtAfgelopen maandag stond hier al een artikel over klantbeleving. Als we daar goed naar kijken kan het extreem eenvoudig zijn, die klantbeleving. Het valt in de dienstverlening volgens mij gewoon in twee zinnen te zeggen.

Hetgene wat jij denkt, vindt of weet is in principe nutteloos. Alles draait om deze twee zinnen wanneer je het over de klantbeleving hebt:

Het geeft niet dat je goed bent en heel veel weet,
zolang wij niet weten dat jij om ons geeft.

De essentie zit hem natuurlijk in de tweede zin. Laat jouw klant (prospect) weten dat jij oprecht om ze geeft, ze begrijpt en ze wilt helpen. Pas daarna komt je beste vermogen, kennis en kunde om de hoek kijken.

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+