Dit gastblog is afkomstig van Layla van der Gaast – werkzaam bij Cocq Makelaars te Amsterdam.
Het kantoor van Cocq makelaars op de Ceintuurbaan voelt voor velen aan als een warm bad. Gezellig tegenover elkaar aan tafel zitten twee veelzijdige makelaars met een groot hart, die niets liever doen dan hun klanten het naar de zin te maken. Al meer dan vijf jaar wordt er met de grootst mogelijke toewijding gewerkt.
Naast de makelaardij houden Mitchell Westerduin en Sjoerd Kok zich bezig met kunst (het kantoor dient al een aantal jaar als galerie voor verschillende kunstenaars), vodka en steigerhouten meubels (tafels en hondenmanden).
Het is begin april 2011. Inmiddels ben ik dan al twee maanden werkzaam als ‘social media marketeer’ bij Cocq. Op mijn zoektocht naar relevante content stuit ik vrijwel meteen op het blog van Han Tuttel, die met zijn ‘scherpe pen’ niet te missen is in de wereld van de makelaardij.
Zijn website WieIsDeBesteMakelaar.nl was toen nog maar net gelanceerd, maar had naar mijn mening duidelijke groeipotentie. “Sjoerd en Mitch hier moeten we iets mee!” riep ik. Nieuwsgierig als Mitch is, nam hij mijn advies gelijk ter harte…
Na een aantal dagen open ik mijn Google alerts en schrik ik me rot. Wat is hier gebeurd? Een blogpost met de volgende titel: “Cocq makelaars vindt zichzelf de beste”. Koortsachtig probeer ik helder na te denken, heb ik dit veroorzaakt? Nee…ik weet zeker dat ik dat niet was! “Mannen?” Streng kijk ik de jongens aan.
“It wasn’t me” zegt Sjoerd (de onschuldige van het stel) op fluisterende toon. Met schaamrood op de kaken biecht Mitch zijn actie op. “Lay, ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe het beoordelingsproces precies werkt, ik heb het niet expres gedaan! Maar zeg nou zelf, we zijn toch ook de beste van Amsterdam?”. “Dat moet je bewijzen Mitch, de wereld weet dat nog niet” was mijn antwoord.
Er zijn natuurlijk meerdere manieren waarop je met deze kritiek om kan gaan. Je kunt het in alle geuren en kleuren gaan ontkennen, weerleggen of gewoon heel hard schreeuwen dat je de beste bent.
Wat hebben wij gedaan? We realiseerden ons dat dit artikel ook in ons voordeel zou kunnen werken. Vervolgens hebben we gewoon heel hard gewerkt en ervoor gezorgd dat anderen ons waardeerden op WIDBM. En met resultaat, we staan bovenaan de WIDBM lijst van Amsterdam!
Dat is ook te merken, want afgelopen week werden we opeens gebeld door iemand die onze beoordelingen op de site heeft gelezen. Verder krijgen we op Twitter steeds meer volgers en met de hoeveelheid Facebook fans staan we nog op eenzame hoogte in makelaarsland. Wie volgt?
Aanvulling door Han Tuttel:
Het is bewonderenswaardig hoe dapper dit kantoor is omgegaan met een tegenslag. Zij hebben ingezien dat vooruitgang niet te stoppen is, je kan er maar beter je voordeel mee behalen. Petje af voor dit kantoor!
Gastblogger
Laatste berichten van Gastblogger (toon alles)
- Gratis bestaat niet! - 6 april 2017
- Waarom Funda essentieel is en blijft voor de verkoop van een woning! - 14 maart 2017
- Wordt een huis met iDIN kopen heel normaal? - 9 maart 2017
Recente reacties