Hoor jij het ook aldoor? Dat al die sociale dingen zoveel tijd kosten, maar niets opleveren? Of juist andersom, de bravoure van menig twitteraar om te zeggen dat ze er vele deals meer mee hebben weten te scoren.
Het maakt niet uit welke kant van de medaille jij kiest, het blijft een feit dat het gebruiken van sociale media tijd vraagt. Maar of het verspilling van tijd is, is een totaal andere discussie!
Vandaag las ik, oh-hemeltje, een heuse echte papieren krant. Dat was ook direct de aanleiding voor dit blog. Na heerlijk in het zonnetje alle pagina’s zorgvuldig omgeslagen te hebben bedacht ik het me: “wat een verspilling van mijn tijd was dat”.
Natuurlijk, ik heb best leuke en interessante verhalen gelezen. Over de 21connect in Australië, over een online winkel die failliet ging en het nieuwe stadhuis in Almelo. Maar heb ik daar echt iets aan gehad? Levert het mij business op?
Nee, het was een verspilling van tijd. Toch ben ik de krant gaan lezen, zelfs wetende dat het jammer van mijn tijd zou zijn, nog voordat ik de voorpagina omsloeg.
Is dat niet hetzelfde met sociale media? Het is toch heerlijk om op Facebook verhalen van vrienden te lezen die nergens op slaan, er feitelijk niet toe doen en het niet uit maakt of je het wel of niet weet? Alleen als iemand uit mijn sphere of influence straks toevallig ook iets zegt over de Solar Challenge in Australië, kan ik er dankzij het artikel uit de krant wel inhoudelijk over meepraten!
Hoeveel tijd verspil je dan daadwerkelijk? Het is allemaal relatief. Het zonnetje van vandaag maakte dat de tijd helemaal niet verspild was, het was gewoon even lekker genieten met een ouderwets stukje papier op m’n schoot dat de naam krant draagt.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Ondernemerschap is niet alleen je vak uitoefenen maar ook investeren in het uitbouwen van je bedrijf. De een doet het met social media en de ander op zijn/haar eigen manier.
Praat je niet mee op social media? Geen probleem maar luister dan ieder geval wèl mee. Tenslotte zit je doelgroep daar ook en praten (potentiële) klanten dus ook gewoon over jou…
P.S. Onderzoek wijst uit dat mensen van na 1992 geen verschil meer maken tussen online en offline communicatie! Dat geeft te denken.
Helemaal mee ens! Bovendien doen mensen vaak maar wat op sociale media zonder enig plan of strategie. ‘Ik doe maar wat en het levert me niks op!’ Tja, vind je het vreemd?
Jeetje, Han! Heb jij gewoon iets gedaan waarvoor je geen nota kan sturen?!? Dat is toch zo 1.0.
Helemaal eens met de strekking van dit stuk, beetje in de richting van “des te meer je geeft, des te meer je ontvangt”. Iets wat we hier in het Westen langzamerhand weer in gaan zien, gelukkig.