Met een naamsbekendheid, nog steeds, van 85% hoef ik niet uit te leggen wie of wat Vivenda is. Ze waren van de markt verdwenen vanwege financiële redenen. Makelaars konden namelijk 1x betalen voor een plaatsing van een woning, totdat die verkocht werd. Dat duurde zolang dat er te weinig inkomsten voor Vivenda waren.
Ander businessmodel
Het merk is sterk en met een ander businessmodel acht de Vero Holding die voor de financiering zorgt het tijd om de markt weer te betreden. Nog altijd gericht op de up-market zoals ze voorheen ook deden. Alles boven de prijsklasse van €475.000.
Het middelpunt wordt de nieuwe website die in de komende twee weken live gaat. Makelaars kunnen door middel van een (betaalde) XML koppeling hun objecten in het hogere segment op de nieuwe site plaatsen. Niet alleen in Nederland, maar ook het buitenland wordt meegenomen. Natuurlijk komt het bekende en exclusieve blad (glossy) weer op de markt. Er kan ook alleen in het blad geadverteerd worden zonder dat er een koppeling is. Ik verwacht dat het wel voordeliger zal zijn wanneer je zowel in het magazine als ook op de website adverteert met het huis.
Trends
De website zal niet alleen maar een zoekservice voor dure huizen zijn. Vivenda gaat meer tijd besteden aan actuele trends die aansluiten bij het hogere woonsegment. “Het is ook ons doel om de klant zo veel mogelijk te blijven boeien. Het gaat dus om het creëren van een “brand experience”. De klant wil het liefst zoveel mogelijk ervaren, daar zorgt Vivenda voor. De lezer met een passie voor huizen voelt zich thuis bij Vivenda”, aldus Nandini Lachminarain, de website manager van Vivenda.
Screenshots
Om via het web het hogere segment aan te spreken kan je niet op de proppen komen met een standaard website. Er wordt nog hard gewerkt aan de laatste loodjes voor de lancering, maar we hebben al wel een aantal screenshots van het nieuwe vivenda.nl:
Aanbieding
Wil jij ook profiteren van de comeback van Vivenda? Dat kan, want het eerste halfjaar kunnen de huizen uit het hogere segment in jouw portefeuille gratis geplaatst worden op het nieuwe vivenda.nl. Neem daarvoor contact op met Nandini Lachminarain van Vivenda.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
De inleiding van het verhaal komt me bekend voor en wel in de makelaardij. Zou leuk zijn om ook voor deze branche een innovatief ander businessmodel te ontwikkelen…iemand suggesties? They’re welcome!