Experts, goeroes en mannen met dure maatpakken. We geloven ze. We hangen aan hun lippen en we maken een diepe buiging voor hun kennis.
Een makelaar is ook een expert. Weet alles van de contracten, van de huizen en van de omgeving. Tenminste, dat is de perceptie van de consument. Is het dan verstandig om klakkeloos die expert te geloven? Nee, natuurlijk niet!
Uitdagen
Zorg ervoor dat je als expert wordt uitgedaagd, dat je kan bewijzen dat je die diepe buiging voor jouw kennis, expertise en ervaring waard bent. Daag je klanten uit om datzelfde ook bij je collega’s te doen. Want jij en ik weten echt wel dat niet elke makelaar het predicaat ‘expert’ verdient. Er zitten ook wat mindere experts tussen, om het maar even zo te noemen.
Ted talk
Een mooie uitleg over het niet klakkeloos geloven (en volgen) van wat een expert verteld wordt gedaan in onderstaande Ted talk.
In deze 18 minuten hoor je, hoe ironisch, van een expert dat vertrouwen vele malen belangrijker is dan feitelijke kennis. Maar als iemand je vertrouwd, ben je dan een expert? Het is daarom essentieel dat je het vertrouwen van je klanten niet alleen evenaart, maar zelfs overtreft.
Laat je uitdagen door je klant, leg de lat hoog en doe wat je zegt.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Recente reacties