Selecteer een pagina

Afbeelding via Telegraaf.nl

Een paar weken geleden werd ik gewezen op een tot de verbeelding sprekend nieuw initiatief: Boxters. Wat? Boxters. Een slimme, eenvoudige en goedkope manier om mensen kennis te laten maken met de mogelijkheden van hun potentieel nieuwe huis. Hoe? Door dozen… Een interview.

Marijn Muller is de ondernemer die achter of op Boxters zit. Boxters is de real time 3D variant op het virtueel inrichten van je huis/kamers via bijvoorbeeld Floorplanner. Hoe? Met dozen. Niet zo maar dozen. Neen, geprinte dozen. Want dat is handig.

“Een leeg huis verkopen is moeilijker dan een ingericht huis verkopen.” vertelt Marijn, “Makelaars en particulieren hebben geen geld om een volledig ingericht huis in de verkoop te brengen. Dat is praktisch niet handig, de mensen die verhuisd zijn hebben de meubels zelf wellicht nodig en/of hebben het geld niet om een gepaste inrichting achter te laten.”

Via de special gevouwen en bedrukte dozen van Marijn geef je de geïnteresseerden toch het gevoel hoe een kamer met inrichting werkt. De dozen komen in verschillende vormen: Een 3-zitsbank, een loveseat, een boekenkast (2 delen), een dressoir, een TV , een open haard en nog veel meer, geprint en op ware grootte.

Ik vond het idee super, zo simpel, zo eenvoudig maar zo praktisch. Gelukkig worden de meubels van Marijn tegenwoordig vaak ingezet, in het begin waren vooral makelaars nog een beetje voorzichtig. Men vreesde dat het niet gepast zou zijn, die kartonnen dozen of dat de kijkers de ingerichte ruimtes te klein zouden vinden. Gelukkig bleek dat woonconsumenten realisten zijn en zelfs menswaardige eigenschappen bezitten als een inlevingsvermogen. Men weet dat dit geen echte meubels zijn…

Het blijkt zelfs zo te zijn dat de geïnteresseerden zich helemaal kunnen inleven en makkelijk met de meubels kunnen gaan schuiven en in concreto bezig zijn met het inrichten van hun mogelijk nieuwe huis! Dit werkt. Uit onze metingen op meer dan 500 nieuwbouwprojectwebsites is gebleken dat wanneer bezoekers plattegronden online inrichten de kans op een conversie 500% hoger is dan wanneer er alleen naar afbeeldingen, teksten of brochures wordt gekeken. Kortom eens een keer een online succes dat leidt tot een offline spin off! Letterlijk een echte invulling voor de aan inflatie onderhevige term: “thinking outside the box”.

Heb je dit artikel al gedeeld via “vind ik leuk”?

The following two tabs change content below.
Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg me via @nieuwbouw20 of @fundament CU:-)
Google+