En toen werd ik wakker. Er ging in ene een lampje branden. Ja, het gaat toch nog even over het verkrijgen van testimonials als makelaar, in navolging op het bericht over het verkrijgen van voorsprong op je concurrentie.
Even weg
Het laatste weekeinde van mei had ik het genoegen 3 nachten te verblijven in een uitstekend hotel in Sauerland. Fantastische omgeving, 3 uurtjes rijden, mooie ruime kamer en gratis wifi.
Vergelijkingssite
Heb ik daar een beoordeling over gegeven op een vergelijkingssite? Nee. Als ik me afvraag waarom niet, zal dat vrijwel zeker vanwege gemak en luiheid zijn.
Tot gisteren. Ik kreeg een mailtje binnen van de site waar ik het hotel had geboekt. Of ik naar aanleiding van mijn verblijf het hotel wilde beoordelen.
Beoordelen
Ik klikte op de link, heb de beoordeling gegeven met nog een eigen opmerking en klaar was ik. 3 minuten nam dat in beslag. Geen enkele moeite, graag gedaan!
Nu jij!
De moraal hiervan is simpel: vraag om een beoordeling, jouw klant wil die echt wel geven!
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Inmiddels kan ik zien dat er 3 makelaars zijn die klanten actief vragen om een beoordeling op WieIsDeBesteMakelaar.nl achter te laten.
Inderdaad, als jij je best gedaan hebt, dan zal het je verbazen hoe positief je klant zal zijn. Wees overigens niet terughoudend ook een kritische klant om een beoordeling te vragen, wellicht dat er een punt aan het licht komt waar jouw verbeterkansen liggen. Ste er voor open en dan is je optimalisatie gegarandeerd.