Heb jij hem al? Bij mij lag die vandaag op de mat. Het gratis maandelijkse huis-aan-huis magazine van NVM makelaars. Op de voorkant de tekst ‘Met je huis op Hyves‘. Toch maar even lezen…
Sociale media
Jeroen Wilhelm (marketing manager funda.nl) haakt met een artikel in op de hype over social media. Het eerste wat ik dacht was negatief. Onterecht zeg ik er direct bij. Ik las over hoe je twitter, Facebook, LinkedIn en Hyves kan inzetten om je huis te verkopen. Daar is sociale media toch helemaal niet voor bedoeld? Dat gaat toch over mensen, contacten, netwerken en elkaar helpen en ondersteunen?
*kloenk*
Dat was het kwartje wat viel. Dit magazine is geschreven voor huizenzoekers en huizenverkopers. Wat wil een huizenverkoper graag? Dat het huis onder de aandacht wordt gebracht! Het zal een verkoper worst zijn of de makelaar sociaal is met anderen, zolang mijn huis maar verkocht wordt.
Doelgroep
Het blijft belangrijk om helder en goed te communiceren. Dat Jeroen Wilhelm met zijn artikel duidelijk mikt op het verkrijgen van nieuwe business (voor de NVM en funda.nl) zie je aan de tekst. Het is geschreven en geoptimaliseerd voor een specifieke doelgroep. Dat ben ik in dit geval niet.
Op welke manier schrijf jij specifiek voor jouw doelgroep?
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Hallo Han,
Mijn naam is Sandra Batens en ben nog niet zo lang gestart met mijn verkoopstylingbureau in Den Haag. Ik vroeg mij af of jij ‘met de scherpe pen’ ook al eens aandacht heb besteed aan het begrip verkoopstyling. Ik ben erg benieuwd wat jouw mening hierover is.
Met vriendelijke groet,
Sandra Batens
Hallo Sandra – dank je voor je vraag. Gelukkig kan ik zeggen dat er al wel vaker over verkoopstyling is geschreven op De Scherpe Pen: https://descherpepen.nl/?s=verkoopstyling
Nu het onderwerp op zich weer wat ‘hipper’ blijkt te worden en er steeds meer gebruik gemaakt wordt van verkoopstyling zal ik er mogelijk nog eens wat over schrijven… Want tja, wat is mijn mening er over?
🙂 Selective attention http://www.youtube.com/watch?v=Ahg6qcgoay4
Absoluut waar Remco!
(en ja, ik zag je-weet-wel wel…)