Gisteren werd ik gebeld door BNR nieuwsradio met het verzoek iets te vertellen over het fenomeen nieuwbouw communities. De interviewster was zelf lid geworden van een community omdat zij een nieuw huurhuis ging betrekken. Zij vroeg zich af of deze vorm van communiceren een nieuwe trend is in de nieuwbouwbranche. Vanochtend werd het item uitgezonden en niet alleen ik maar ook Hans André de la Porte en Jan Fokkema werden geïnterviewd. Luister naar de uitzending:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=19&maand=8&jaar=2010&tijd=07:36:00&lengte=5&title=Titel
Tot mijn verbazing belde Mark Keuter , manager e-business AM, mij met de mededeling dat ook hij was benaderd om deel te nemen aan de BNR uitzending van vanmiddag. Tijdens deze uitzending kon men bellen met vragen en/of ervaringen. Luister naar de opmerkelijke reacties:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=19&maand=8&jaar=2010&tijd=13:23&lengte=5&titel
Echter het feest was nog niet afgelopen! Gerbert Schreurs van Blauwhoed, geeft zijn visie op de nieuwe sponsoren van de maandsalarissen in de nieuwbouwbranche, een goed advies voor de makelaars en even een bijstelling van het traditionele beeld rondom het gebruik internet door ouderen:
http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=19&maand=8&jaar=2010&tijd=13:35&lengte=7&titel=Titel
Dit is allemaal goede reclame voor de nieuwbouwbranche die aangeeft dat zij (wij) wel degelijk bezig zijn om het belang van de consument te dienen op een hedendaagse manier, met een doel voor ogen, de droom van de klant te realiseren. Speciaal woord van dank aan @arjan_hofmann die het balletje heeft laten rollen!
Laatste berichten van Boris Geheniau (toon alles)
- Adverteren op funda te duur - 15 oktober 2012
- Een nieuwe lente, een nieuwe Facebook Page. Volg de webinar! - 21 maart 2012
- Hoe internet en social media de sector voorgoed verandert - 28 februari 2012
Ik vind het een erg leuk onderwerp. Zelf merk ik dat bewoners vaak zelf al een online community opzetten, bijvoorbeeld op hyves. Ik vraag me af in hoeverre projectontwikkelaars op de hoogte zijn van deze particuliere initiatieven en in hoeverre ze deelnemen aan het gesprek.
Goed om te horen Boris. Zo laat de branche zich eens van de goede kant zien. Laten we niet vergeten dat er ook ontzetten veel geïnnoveerd is de afgelopen jaren. Ook gedurende de ‘crisis jaren’. Dat mag ook wel eens verteld worden.
Uiteindelijk vinden we de weg naar het succes door ons vooral te richten op de wensen en de behoeften van de kopers. Leuk!