Selecteer een pagina

twitter logoVorig jaar kreeg ik een mailtje van mijn oudste zoon, die weer wat nieuws had ontdekt. Ik meldde mij aan en daar zat ik dan: op twitter. In het begin voelde ik mij als een roepende in de woestijn met slechts een handjevol volgers.

Het was even zoeken, maar ik vond steeds meer mensen die mij wel interessant leken om te volgen.  Die eerste periode was het vooral kijken en leren hoe anderen zich op twitter gedroegen. Een aantal mensen volgden terug.
Zo leerde ik steeds meer mensen kennen, die natuurlijk ook weer mensen kenden en…
Voordat ik het wist verzamelde ik een divers netwerk om mij heen van zeer verschillende mensen.

We begonnen steeds meer met elkaar te delen, ook met collega makelaars uit het hele land.  Het doelloze gevoel van twitter begon plaats te maken voor enthousiasme. Het ene moment zit je in een boeiende discussie, een andere keer ben je lekker aan het dollen, zoals die beroemde donderdagavond van de huismus.

Inspiratie en informatie

Voor mij is twitter nu een belangrijke  informatie bron geworden, daar waar je vroeger diverse sites voor afspeurde vind je nu alles op één plek. En als je met een brandende vraag zit kun je die stellen, grote kans dat iemand het antwoord weet. Twitteraars blijken namelijk erg behulpzaam te zijn. Daarnaast heb je tijdens  koffie-en lunchpauzes via twitter altijd aanspraak.  Wel zo gezellig als je alleen werkt.

Bovenal is twitter voor mij een enorme  bron van inspiratie.
Nu ben ik  supersnel op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en kan daar meteen op inhaken. Ik heb veel inspirerende en creatieve mensen leren kennen.

Is twitteren voor iedere makelaar geschikt?

Dat denk ik wel. Maar je moet het vooral leuk vinden om te doen.
Mijn doel was oorspronkelijk niet om mijn bedrijf te promoten, ik kwam op twitter  als privé persoon en heb dat zo gelaten. Met een eenmanszaak is  het eigenlijk toch wel verweven met elkaar. Ondertussen zijn er waardevolle contacten voor mijn bedrijf ontstaan en dat is mooi meegenomen.

Mijn idee is dat je alleen kunt twitteren op de manier die bij je past. De één plaatst alleen een tweet als hij zijn dagelijkse blog geplaatst heeft, de ander heeft meer contact met anderen.

Je kunt als bedrijf ervoor kiezen twee accounts te maken, eentje waar je alleen nieuws en feiten op zet. Als een soort laagdrempelige samenvatting van feiten die ook op je website te vinden zijn. Daarnaast de tweede meer persoonlijke account waar je het over totaal andere onderwerpen kunt hebben.

Tweetup

Afgelopen maand heb ik in Zeist mijn eerste tweetup meegemaakt (Tweist).
Dat was heel bijzonder. Voor die tijd had ik  niemand van deze groep in het echte leven ontmoet, maar het voelde alsof ik ze al jaren kende.

Je hoefde geen kennis te maken, en gaat gewoon door met het contact waar je gebleven was.

Deze dag bewees mij, dat je echt alleen maar kunt twitteren op een manier die bij jou past. Want via tweets leer je elkaar beter kennen dan je in de gaten hebt.

Fokke en Sukke op twitter
The following two tabs change content below.
In 2002 startte Karin Damhuis haar eigen bedrijf Makelaardij De Eekhoorn in Wolvega, ze is alweer ruim 26 jaar gelukkig getrouwd met haar André en trotse moeder van twee volwassen getrouwde zonen.

Laatste berichten van Karin Damhuis (toon alles)

Google+