Ik ontkom er niet meer aan, de roze camera van Wehkamp. Waar ik ook ga, het schattige dinkje weet mij altijd weer in beeld te krijgen. Als een ware Sherlock Holmes weet dit digitale gadgetje van nog geen € 80,- mij feilloos te vinden. Ongelofelijk want op zich is het geen heel speciaal ding.
Wehkamp-”Gestapo”Niet alleen op de Telegraaf kom ik de advertentie tegen maar ook op buitenlandse sites als The Sun:
– mijn droomhypotheek die elke dag een beetje goedkoper wordt; Alleen hoe zit dat dan met mijn eigen huis dat eigenlijk elke dag een beetje in prijs zou moeten stijgen? Of komt dan wellicht toch die vliegtuig-pricingstrategie om de hoek kijken;-) Kortom lang leve retargetting maar dood aan saaie marketeers. Gelukkig heb ik niet op deze link geklikt, leg dat maar eens uit. Jij wel nu?
The following two tabs change content below.
Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg me via @nieuwbouw20 of @fundament CU:-)
Laatste berichten van Boris Geheniau (toon alles)
- Adverteren op funda te duur - 15 oktober 2012
- Een nieuwe lente, een nieuwe Facebook Page. Volg de webinar! - 21 maart 2012
- Hoe internet en social media de sector voorgoed verandert - 28 februari 2012
Heb hier ook last van, alleen geen roze camera’s. Zag op de site van de Telegraaf regelmatig ads langs komen van een Internetmarketeer uit de US. Big Google is watching you!
Allereerst wil ik je aanraden om alternatieve sites te bezoeken voor je dagelijkse nieuwsgaring. De Telegraaf en The Sun staan niet echt bekend om hun objectiviteit. Daarnaast vind ik het knap dat je op die sites überhaupt nog een roze camera kunt ontdekken tussen al het geweld.
Ik vind deze vorm van retargeting wel erg goed. Uiteraard is het jammer dat er nog maar weinig sites mee werken (zodat je steeds hetzelfde product ziet), maar ik stoor me aan deze gerichte banners veel minder dan aan alle ‘relevante’ Google AdWords die ik bij m’n e-mail krijg. Overigens is het wel aan te raden dat ze bij Criteo standaard met een frequency-cap gaan werken.
Ik heb een poging gedaan om met Criteo in contact te komen, maar kreeg na een week te horen dat ik met minder dan 100.000 unieke bezoekers per maand geen interessante partner voor ze was.