In de makelaardij wordt er -generaliserend- vaak de kat uit de boom gekeken wanneer het over vernieuwingen gaat. Tenminste, als het ‘nieuw’ is. Kijk, video op je telefoon dat gaat prima en na 10 jaar worden de Virtual Tours nu ook wel opgepakt.
Maar wanneer het over communicatie met of naar de klant gaat is het anders. Dan komt de arrogantie om de hoek zetten: “Wie is er nou de makelaar?”. Met die houding is het logisch dat het imago van de makelaar nog altijd samen in het rijtje staat met autoverkoper en colporteur. Eerlijk is dat overigens niet – dat is bij mijn weten in de realiteit al achterhaald.
Maar wat zegt de klant daar eigenlijk over?
Hieronder een rijtje opmerkingen die ‘mensen’ hebben geuit met betrekking tot hun makelaar. In deze opsomming enkel en alleen negatieve uitlatingen, om de simpele reden dat makelaars er attent op gemaakt moeten worden hoe belangrijk het is om ‘bij de tijd’ te blijven en zich dus ook (goed) op sociale media te begeven.
Want u wilt toch niet dat er op onderstaande wijze over u wordt geschreven?
Vanzelfsprekend zijn de @twitternamen verwijderd.
Ook op de hoogte blijven van alle twitter-berichten met het woord ‘makelaar’ er in? Ga naar twilert.com en maak een zoekopdracht aan met het gewenste keyword.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Trackbacks/Pingbacks