Vandaag een oproep van Tuttel op Twitter. Op zoek naar een makelaar in Amersfoort voor een geïntresseerde koper van een appartement vanuit de VS. Ik heb een collega ERA Makelaar uit Amersfoort aangeraden (De Ruiter) die tevens op twitter actief is. Tuttel heeft contact opgenomen via twitter en het contact lijkt gelegd!
The following two tabs change content below.
Directeur Bröring ERA Makelaars, gevestigd te Almere. RMT en Hypothecair planner
Laatste berichten van Geert Bröring (toon alles)
- Nieuw verdienmodel in de makelaardij deel 4 - 30 november 2011
- Nieuw verdienmodel in de makelaardij? - 7 oktober 2011
- Online Voorwaarden? - 29 april 2010
Een makelaar die zegt dat Twitter zonde van je tijd is, die is niet meer van deze tijd.
Makelaars die wel inzien dat dit een nieuwe vorm van communiceren met je (potentiële) doelgroep is, dienen de tijd te nemen om na te denken over de tweets die ze versturen. Twitter is een hele grote kroeg waar over zakelijke en privé zaken gesproken wordt.
Spam er nu niet alleen maar je aanbod tussendoor, maar neem de tijd om je af te vragen wat er nu zou leuk is om naar jou te luisteren, waarom moeten mensen jouw tweets lezen, wat is de trigger van jouw tweet.
Het is dus geen 2e etalage van je winkel. Je moet het vertrouwen winnen. In het echte leven stap je ook niet recht op een persoon af en zegt alleen maar: “altijd aan het water willen wonen?”, Te Koop Raadhuistraat 38″, Nu of nooit, nog niet op Funda”. Bouw de spanning op en kom dan eens met een commerciële boodschap. Verwacht geen wonderen op korte termijn.
Terugkomend op dhr. Streekstra; Twitter is het aller mooiste instrument wat wij tot onze beschikking hebben. Het kost niets en levert heel veel op als je weet wat je moet doen en hoe je het moet doen.
Er worden per dag 95 miljoen tweets verstuurd! Hoeveel zullen er gaan over huizen of mensen die in een andere plaats willen wonen of zeggen te willen verhuizen, die een makelaar zoeken?
Er zijn partijen die je kunnen het met het stellen van doelen op Social Media. Het gebruik er van is geen doel op zich.
Privé ben ik zeer actief op Facebook en het levert contacten op die ik in het echte leven minder snel tegen het lijf zou lopen.
Vandaar dat wij serieus nadenken over een Twitter account. Ik denk dat het tevens veel traffic naar de website zal opleveren, wat weer gunstig is voor een hogere Google plaatsing.
Tijd zullen we er vrij voor moeten maken. Dit is niet erg wanneer wij hier ook daadwerkelijk leads en naamsbekendheid voor terug krijgen.
Dit artikel is van een jaar geleden. Hoe zijn je ervaring met Twitter nu? Wat zijn voor jou de grootste voordelen (commercieel)? Raad je het andere makelaars aan? Zo ja, waarom?
Beste collega’s vooral niet aan beginnen! Kost te veel tijd en levert niets op. Met twitterende groet.
Het kost inderdaad tijd. Heb je geen tijd of wil je er geen tijd in investeren? begin er niet aan…. misschien moet je je wel afvragen of je de juiste prioriteiten stelt.
Hendriks & Hoekstra en van Eck makelaars hebben inmiddels meer followers op Twitter dan ingeschreven zoekers!
Bovendien heb je directe en indirecte pbrengsten….onderschat met name de indirecte niet.
Natuurlijk is altijd zo dat je eerst moet zaaien voordat je kunt oogsten.
Leuk om te horen over je doorverwijzing. Zo moet het. En zo gebeurt het ook al sinds het begin van twitter begin 2007. Dus niet de eerste, maar zeker wel een goede.