Een overzicht van alle artikelen in de categorie marketing

zonder marketing geen succesvol makelaarskantoor

Gaan 3D foto’s eindelijk doorbreken in de makelaardij?

Het schiet niet echt op met 3D kijken in het algemeen. Het aantal 3D televisies dat ergens thuis staat valt tegen (want wie wil er nou een brilletje op zijn neus zetten om even TV te kijken), de 3D foto’s van huizen was destijds een leuke gimmick (ook daar had je zo’n suf brilletje voor… lees verder

Kijk mijn huis verandert haar filosofie en dat doen ze zo

Ruim 5 jaar geleden begon Kijk mijn Huis binnen de makelaardij met het product ‘Help Mee’. Sociale media was nieuw en hip. Veel makelaars hadden nog geen flauw benul wat ze er mee konden doen (hoe zit dat nu eigenlijk?). Vandaar dat Help Mee zich richtte op het meehelpen. Een handje helpen Dat is eigenlijk… lees verder

Reclame Makelaarsland roept woede op bij NVM makelaars

Op de radio wordt actief reclame gemaakt om reclame op de radio te maken. Het zou zelfs tot 8x de kosten als rendement opleveren. Zeggen ze. En in die spotjes wordt de spot gedreven met ondernemers die radio reclame inzetten en in eens zoveel meer business krijgen dat ze het niet meer aan kunnen. Dat is ongetwijfeld… lees verder

Leg jij de rode loper uit voor de koper bij een bezichtiging?

De Oscars. Het jaarlijkse evenement waar alle kanshebbers en kandidaten op dat fel begeerde beeldje bij aankomst met de rode loper worden verwelkomt. Niemand weet nog wie de winnaar gaat worden, maar een speciaal gevoel geeft die rode loper wel! Daarom is het op zich helemaal nog niet zo’n gekke vraag of makelaars dit ook… lees verder

In deze plaatsen zoeken mensen naar makelaarsbeoordelingen – Top25

De consument is gewend om bedrijven te beoordelen. Maakt niet uit of het om een restaurant of een camping gaat, een ziekenhuis of een makelaar. Wanneer je er bewust om vraagt zal je klant graag een korte enquête willen invullen om een review, testimonial of beoordeling te geven. Alleen, wat dan? Kijkt er überhaupt wel eens… lees verder

Adverteren op grote hoogte

Je doet er als makelaar alles aan om een huis of appartement verkocht te krijgen. Maakt niet uit of het oud, nieuw, begane grond, op grote hoogte, historisch of slecht onderhouden is. Het is immers datgene wat een makelaar (goed) doet. Eigenlijk is het zo gek nog niet te bedenken of het kan, en gebeurt. Alleen… lees verder

Hoe persoonlijk is het sociale media gebruik van een makelaar?

Eerder schreef ik al eens over de combinatie makelaar en social media, en het eindresultaat was op z’n zachtst gezegd teleurstellend. In een ander artikel geef ik advies over hoe je social media wel moet toepassen, maar hield er toch geen voldaan gevoel aan over na publicatie. Waarom? Ik was een belangrijk onderdeel vergeten. Een keuze… lees verder

Hoe weet je waar jij het prettigste woont?

Verhuizen is vaak een crime. Alleen de stress al! Voordat het zover is zijn er nog meer momenten van stress, onduidelijkheid en onzekerheid. Het hele traject van huis kopen/verkopen kan nogal wat met zich meebrengen. Waar wil ik wonen? Misschien is dat wel de vraag waar alle onrust mee begint. Op zoek naar een ander,… lees verder

Bezichtiging, virtuele tour, video of foto’s?

Niet alle makelaars denken hetzelfde over het nut en belang van een bezichtiging. Ook het gebruik van video, 360° of virtual tours valt niet over één kam te scheren. Veel bezichtigingen Er zit een enorm voordeel aan het hebben van veel bezichtigingen. Want je komt persoonlijk in contact met prospects. Met potentiële kopers die mogelijk… lees verder

Een update over de funda statistieken

Dit gastblog is geschreven door Peter Dekker – webcare @funda, als reactie op eerdere blogs over statistieken op funda. Afgaande op twee recente blogs, door Robbert van Gorp (5 redenen waarom funda statistieken verwarrend kunnen zijn) en Han Tuttel (statistieken op funda – zijn die verwarrend?) lijkt het dat er wat verwarring bestaat over de… lees verder

Google+