Een overzicht van alle artikelen in de categorie marketing
zonder marketing geen succesvol makelaarskantoorGrote veranderingen bij de vergelijkingssite voor makelaars WieIsDeBesteMakelaar.nl
De Call to Action wordt niet optimaal benut
Wanneer een huis te koop gezet wordt wil je als makelaar graag 1 ding. Dat het huis verkocht wordt, liefst zo snel mogelijk en voor een bedrag waar de verkopers blij van worden. Maar wat moet daarvoor gedaan worden? Het begint met in contact komen met een potentiële...
Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017
Afgelopen donderdagavond (9 november) werden door het vakblad Vastgoed weer de Woningmakelaar van het Jaar awards uitgereikt. Vorig jaar hebben wij die pitches live gestreamd, helaas was de videokwaliteit daarvan niet optimaal. Dit jaar echter... 4K! Niet live, wel...
Gratis bestaat niet!
Dit gastblog is ingezonden door een makelaar die graag anoniem wil blijven. Als ondernemer kom je vaak reclame of marketing trucs tegen waarvan je je afvraagt of het wel kan, klopt of waar is. In de meeste gevallen geldt; als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is...
Waarom Funda essentieel is en blijft voor de verkoop van een woning!
Dit gastblog is geschreven door Perrie Voorbach - makelaar bij Succes Makelaars te Amersfoort/Leusden Na de start in 2001 is Funda uitgegroeid tot de nummer 1 woningportal van Nederland. Geschat wordt dat ca. 90% van de Nederlandse woningzoekers zijn of haar...
Variabele courtage en tevreden klanten versnelt de doorlooptijd
De vakjury tijdens de verkiezing van woningmakelaar van het jaar, georganiseerd door het vakblad Vastgoed, was er duidelijk over. De casus (en de pitch tijdens de award uitreiking) over variabele courtage die Van Herk Makelaardij had ingestuurd, was de winnaar....
4 nieuwsbrief tools voor makelaars vergeleken
Dat de nieuwsbrief voor makelaars zijn nut nog heeft heb je eerder kunnen lezen in het blog "Vervang jij de nieuwsbrief voor sociale media?" van drie weken geleden. De vraag die dan al snel gesteld wordt is deze: "Welke tool kan ik het beste gebruiken om nieuwsbrieven...
Zonder mobiele versie van je website word je slechter gevonden
Google is flink bezig. In mei 2016 maakte Google al bekend om specifiek aan te geven of een website geschikt was voor gebruik op een mobile device (met name smartphones) door middel van de mobile-friendly algorithm boost. Inderdaad, dat is minder dan een jaar...
Vervang jij de nieuwsbrief voor sociale media?
Sociale media is hip, hot en bovenal snel en simpel. Daardoor ontstaat al snel de neiging om de tijdrovende klus van het maken en versturen van een nieuwsbrief te stoppen, en daar Facebook of iets anders voor in de plaats te gaan gebruiken. Maar is dat slim? Dit is...
Wat is de snelste en goedkoopste manier om de meeste impact te maken
Tijd is waarschijnlijk je duurste asset. Je hebt er nooit meer of minder van dan iemand anders. Elke seconde tikt gewoon weg, ongeacht wat je er mee doet. Gebruik het dus verstandig en zorg er voor dat wat je er mee doet de grootst mogelijke impact heeft op je...
De kwaliteit van de data bepaalt het succes
Overal om je heen zie je het gebeuren. Het belang van 'de kwaliteit' wordt steeds meer ingezien, ten koste van kwantiteit. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de supermarktketens. Plofkip schijnt onacceptabel te zijn, dus weg er mee en hup, daar is de 'beter leven' kip....
Ventu wordt de concurrent voor funda in business
De laatste vijf jaren is er veel gebeurd op het gebied van presentatie van onroerend goed wat te koop staat. Met name in de huizenmarkt. Vastgoedstyling werd vijf jaar geleden met een scheef oog aangekeken, video's van te koop staande huizen waren uitzonderingen (en...