Een overzicht van alle artikelen in de categorie marketing

zonder marketing geen succesvol makelaarskantoor

De Call to Action wordt niet optimaal benut

Wanneer een huis te koop gezet wordt wil je als makelaar graag 1 ding. Dat het huis verkocht wordt, liefst zo snel mogelijk en voor een bedrag waar de verkopers blij van worden. Maar wat moet daarvoor gedaan worden? Het begint met in contact komen met een potentiële koper. Zonder dat contact volgt er geen… lees verder

Gratis bestaat niet!

Dit gastblog is ingezonden door een makelaar die graag anoniem wil blijven. Als ondernemer kom je vaak reclame of marketing trucs tegen waarvan je je afvraagt of het wel kan, klopt of waar is. In de meeste gevallen geldt; als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het vaak ook niet waar!… lees verder

Variabele courtage en tevreden klanten versnelt de doorlooptijd

De vakjury tijdens de verkiezing van woningmakelaar van het jaar, georganiseerd door het vakblad Vastgoed, was er duidelijk over. De casus (en de pitch tijdens de award uitreiking) over variabele courtage die Van Herk Makelaardij had ingestuurd, was de winnaar. Allemaal met eigenlijk iets eenvoudigs als basis. Ambassadeurs voor je bedrijf Elke makelaar wil het graag, maar… lees verder

4 nieuwsbrief tools voor makelaars vergeleken

Dat de nieuwsbrief voor makelaars zijn nut nog heeft heb je eerder kunnen lezen in het blog “Vervang jij de nieuwsbrief voor sociale media?” van drie weken geleden. De vraag die dan al snel gesteld wordt is deze: “Welke tool kan ik het beste gebruiken om nieuwsbrieven te versturen?“. Er zijn veel mogelijkheden die je kan… lees verder

Zonder mobiele versie van je website word je slechter gevonden

Google is flink bezig. In mei 2016 maakte Google al bekend om specifiek aan te geven of een website geschikt was voor gebruik op een mobile device (met name smartphones) door middel van de mobile-friendly algorithm boost. Inderdaad, dat is minder dan een jaar geleden. Dat betekende onder andere dat wanneer er gezocht werd via een… lees verder

Vervang jij de nieuwsbrief voor sociale media?

Sociale media is hip, hot en bovenal snel en simpel. Daardoor ontstaat al snel de neiging om de tijdrovende klus van het maken en versturen van een nieuwsbrief te stoppen, en daar Facebook of iets anders voor in de plaats te gaan gebruiken. Maar is dat slim? Dit is een blog over het nut, de… lees verder

De kwaliteit van de data bepaalt het succes

Overal om je heen zie je het gebeuren. Het belang van ‘de kwaliteit’ wordt steeds meer ingezien, ten koste van kwantiteit. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de supermarktketens. Plofkip schijnt onacceptabel te zijn, dus weg er mee en hup, daar is de ‘beter leven’ kip. Tikkeltje duurder, maar dan heb je ook betere kip. Nou ja, dat… lees verder

Ventu wordt de concurrent voor funda in business

De laatste vijf jaren is er veel gebeurd op het gebied van presentatie van onroerend goed wat te koop staat. Met name in de huizenmarkt. Vastgoedstyling werd vijf jaar geleden met een scheef oog aangekeken, video’s van te koop staande huizen waren uitzonderingen (en dan geen foto’s die een beetje bewegen), in omschrijvingen komt de verkoper aan het… lees verder

De beste makelaar van 2015 komt uit Arnhem

Dat de makelaars weer wat vrolijker kijken omdat de huizenmarkt het afgelopen jaar flink is aangetrokken betekent nog niet dat consumenten ook altijd even blij zijn met hun makelaar. De beste makelaar van Nederland Gisteren maakte de vergelijkingssite Wie is de Beste Makelaar bekend wie er in 2015 de beste beoordelingen van klanten heeft gekregen. Consumenten… lees verder

Google+