Smoesjes

Dit gastblog is geschreven door een verkoopstyliste bij uitstek die regelmatig onderstaande smoesjes in het echt ervaart.

Smoesjes… mijn klanten kunnen er wat van!

Als verkoopstylist optimaliseer ik de uitstraling en presentatie van woningen die in de verkoop staan, of komen. En ik hoor van mijn klanten heel wat smoesjes.

Klanten gebruiken de volgende smoesjes

  • “Ze kijken er maar doorheen”
    (Waarom zouden ze? Met het huidige, overweldigende aanbod?)
  • “Ik ga niet voor de koper lopen schilderen”
    (Nee meneer, dat doet u uitsluitend om uw eigen onderhandelingspositie te versterken!)
  • “Wit? Dan wordt het net een ziekenhuis”
    (Nee hoor, wit maakt uw kamer per direct  twee maten groter)
  • “Mijn huis is het allerleukste”
    (Jazeker. Dat denkt iedereen, En dat is maar goed ook)
  • Dat schilderij daar weg? Maar dan zie je een gaatje in de muur”
    (We gaan geen spuuglelijke kunst gebruiken om gaatjes te camoufleren)
  • Die kastenkamer laat ik zo hoor, die krijgen ze er gratis bij”
    (Mevrouw, niemand koopt een huis vanwege een gratis kast, wel vanwege een extra kamer)

En nee… ik verzin ‘m niet:

  • “Je moet de kijker niet teveel verwennen”
    (Welke kijker? U heeft in  7 maanden tijd nog geen bezichtiging gehad!)

Nee, dan de makelaar… die kan er ook wat van!

  • “Verkoopstyling? Ik geloof er helemaal in! Alleen, ik kan het niet verkopen aan mijn klant”
    (Uhm… u bedoelt dat u wel een huis van een half miljoen kunt verkopen, maar een aanvullende dienst van een paar honderd euro, dat gaat niet lukken?)
  • “Wij hebben al iemand”
    (U bedoelt waarschijnlijk dat u ergens in een stoffig laatje, u weet ook niet precies waar, nog wel een visitekaartje van deze of gene heeft liggen?)
  • kussentjes fobie van makelaars bij vastgoedstylisten - smoesjes“Verkoopstylisten zijn huisvrouwen die met kussentjes schuiven”
    (Adem in. Adem uit.. Yeah right… en makelaars verdienen hun geld met hun voeten op hun bureau)

Ook deze verzin ik niet, het werd gezegd over een appartement, waarvan er eentje in hetzelfde complex enkele weken daarvoor binnen 6 weken verkocht was:

  • “Verkoopstyling is zonde van het geld”
    (En 4 jaar op de markt met een onverkoopbaar huis, inclusief dubbele lasten en waardedaling is dat niet?)
  • Wij doen het zelf”
    (En daar heeft u ook echt de tijd voor?)
  • “Aan dat huis is geen eer te behalen”
    (U geeft al op voordat de wedstrijd begonnen is dus?)

Met afstand de winnaar in het bedenken van smoezen is echter de binnendienst:

Hij. Belt. U. Terug.” Waarvan akte…

Verkoopstyling is een onmisbare marketingtool voor elke woning die in de verkoop staat. Uit mijn eigen praktijk heb ik er inmiddels vele, vele voorbeelden van dat verkoopstyling Echt Werkt. Het huis werd na de verkoopstyling rap verkocht, of bezichtigingen kwamen eindelijk op gang.
Dat is geen smoesje.

The following two tabs change content below.

Gastblogger

Artikelen in deze groep zijn geschreven door verschillende mensen die eenmalig of af en toe een bijdrage leveren aan De Scherpe Pen.Ook jij kan een gastblog insturen! Maak daarvoor gebruik van het contactformulier of stuur een email naar info (at) descherpepen puntje nl.
Google+