Lachen gieren brullen – of is het huilen?

lachen-gieren-brullen

De kwaliteit van de communicatie van makelaars verschilt. Eigenlijk verschilt die gigantisch.

Wanneer je makelaars daar op attendeert, in het algemeen zoals bijvoorbeeld tijdens een training, dan wordt er meestal gereageerd met de opmerking ‘dat het wel mee valt’, maar ja, het kan beter.

Dat het niet alleen beter kan, maar dat er ook makelaars zijn die ronduit belachelijk communiceren wordt hier wel duidelijk.

Communicatie tussen potentiële koper en makelaar

De totale communicatie is maar liefst 3 e-mails lang. Waarschijnlijk zegt dat al genoeg.

Mag ik je op dit moment alvast adviseren om één van deze twee dingen te doen?

  1. ga stevig op een stoel of bank zitten, en laat jezelf vastbinden zodat je er niet af kan rollen
  2. pak een doos tissues en zet die binnen handbereik neer

Want hoe je het ook wendt of keert – dit is ronduit beschamend.

Initiële e-mail van de klant aan de makelaar

Klantvraag

Zoals je ziet is dit een screenshot waarin ik enkel de identiteit van de locatie, de makelaar en de klant heb verwijderd.

En nu begint het wachten. Want het duurt even voordat de makelaar reageert met het volgende bericht.

Reactie van de makelaar aan de klant

Makelaarsreactie

 

Zo! Daar kan je het mee doen. Helder en duidelijk gecommuniceerd, zo denkt de makelaar klaarblijkelijk.
Die oranje streep ter accentuering van de mededeling staat in de eigenlijke e-mail, deze is niet door mij toegevoegd…

Laatste bericht van de klant aan de makelaar

Klantreactie

Het zal je niet verwonderen dat betreffende makelaar niet meer heeft gereageerd op deze laatste e-mail. Dat zal de klant een worst wezen, die had inmiddels een mooi platform gevonden om zijn onvrede over deze makelaar te uiten zodat andere consumenten minder snel geneigd zullen zijn om contact met deze makelaar op te nemen.

Laat jouw communicatie alsjeblieft beter, maar dan ook stukken beter zijn!

 

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.

Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)

Geef een reactie

Google+