Klagen bij een makelaar is moeilijk

Het is komkommertijd – je bent gewaarschuwd

Er zijn veel verschillende manieren voor een consument om het ongenoegen over een makelaar te uiten. Dat zijn meestal (tuchtraad) niet de eenvoudigste manieren om de makelaar te laten weten dat er iets niet goed gaat of goed is gegaan.

Over het algemeen vindt dit ook achteraf plaats. Er is geen ruimte meer om de fout te corrigeren of de klant alsnog bij te staan en te helpen met het oplossen van de vervelende situatie.

Dat wil je toch niet? Dat kan eenvoudiger!

De vergeten optie om te klagen

Wat veel consumenten vergeten, of niet durven, is direct contact met de makelaar. Gewoon vertellen dat je niet tevreden bent over het verloop. En hoe eerder de consument dat wel doet, hoe kleiner de onvrede zal zijn, des te sneller het opgelost is.

Dat is toch wat je als makelaar (en consument) wilt? Een prettige en snelle oplossing. Zonder gedoe.

Maak het je klant makkelijk

In navolging van het voorbeeld van Top Gear helpt De Scherpe Pen alle makelaars en consumenten met een kant-en-klare klaagbrief.
Plaats deze brief als download op je website, zodat je klanten eenvoudig kunnen aangeven dat er iets niet goed gaat.

Je kan zelfs nog een stap verder gaan, door deze kant-en-klare klaagbrief in je documentatie op te nemen (verkopersmap) die bij je klant blijft.

=> download hier de kant-en-klare klaagbrief

Het enige wat jouw klant hoeft te doen is het juiste vakje aanvinken en de brief door je brievenbus te duwen of toe te sturen per e-mail. Kind kan de was doen!

#fijnezomervakantie

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+