Notariele overdracht

Vandaag is het weer zo ver! Makelaars die foto’s plaatsen en delen van blije nieuwe eigenaren van een huis.
Want op de eerste van elke maand zijn er veel huizen die van eigenaar wisselen bij de notaris. Het transport, zoals dat zo mooi in vaktermen heet.

Makelaars die gebruik maken van sociale media (ze moeten wel – anders tel je niet mee, denkt men) laten vandaag dan ook gretig zien dat ze het goed doen. Want er is alweer een nieuwe huiseigenaar blij gemaakt. Verkopers, gefeliciteerd!

Overigens, als je dit blog over die eerste van de maand leest snap je dat gedrag van de makelaar niet altijd…

Hoe dan ook – het is prima als makelaars blije kopers (en/of verkopers) benutten in hun marketingactiviteiten. Mits, en dat is belangrijk, de klant het er mee eens is!

Want, vertelt de makelaar wel aan de klant wat ze gaan doen met dat leuke fotomomentje als de handtekening wordt gezet? Of het traditionele bloemetje of flesje wijn wordt overhandigd?

Om de proef maar even op de som te nemen heeft De Scherpe Pen een aantal makelaars benaderd die regelmatig foto’s met daarop tevreden klanten plaatst.

Het resultaat? Die vragen allemaal de klant om toestemming om de foto te mogen plaatsen! Chapeau. Want als ik eerlijk ben… dat had ik niet verwacht.

Verspreiden

Om nog even terug te komen op publiciteit en de eerste van de maand…
Als makelaars nou eens op meerdere en andere dagen van de maand dan alleen de eerste zouden laten zien dat ze blije nieuwe eigenaren van huizen hebben, dan heeft dat bericht veel meer impact!

Want als (bijna) alle makelaars op dezelfde dag in ene allemaal gaan laten zien hoe goed ze zijn, en dat 5x op die dag. Tja, dan wordt dat bericht één van een dozijn of meer.
Echter, op zomaar een willekeurige dag in de maand zal die melding redelijk op zichzelf staan, tussen andere informatie. Kijk, dan valt het meer op!

Belangrijkste blijft echter:
Vraag jij als makelaar je klanten al om toestemming alvorens de foto met hen er op te delen via de sociale media?

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+