Op 1 oktober ging de totaal herziene website van jaap.nl online. Dat heeft me aan het denken gezet. Want, hoe ziet eigenlijk mijn ideale website voor het vinden van een huis er uit? Hieronder een poging om je te vertellen hoe ik daar tegen aan kijk.
Hoe is het nu
Momenteel is het vrij simpel en karig qua aanbod van huizen zoek sites.
3 grote spelers en wat gerommel in de marge. Daar liggen dus mogelijkheden voor bestaande of nieuwe partijen.
En funda dan? Dat is toch de ideale zoeksite voor een huis? Eeehm, de populairste en bekendste site is het zeker. De beste, laat staan meeste ideale? Nee. Verre van zelfs.
Waarom funda niet ideaal is
Funda is er voor de makelaar. Niet voor de consument, de woningzoekende. Er wordt gezonden vanuit de makelaar, iets specifieker zelfs, vanuit de NVM. In de huidige wereld en de tijdsgeest van vandaag is marketing erop gericht dat te leveren, dat te presenteren wat de consument graag wil.
Dat is niet wat funda doet. Ze presenteren de huizen op een wijze waarvan zij (lees: de NVM) vindt dat het moet gebeuren. Dat is per definitie ten nadele van de consument.
Voorbeeldje? De scheiding van de leverancier, de aanbieder bij het tonen van de gevonden resultaten.
Funda/NVM gaat voorbij aan datgene wat goed is voor de consument. Zie het als ouderwets, achterhaald en billenknijperij.
In de herziene opzet van jaap.nl is dat al beter, alhoewel je ook daar kanttekeningen kan plaatsen. Zo is het ietwat vreemd dat een huizenzoeksite een eigen (commerciële) dienst heeft om te assisteren bij het verkopen van huizen. Begrijpelijk, het is onderdeel van het verdienmodel, alleen loop je ook hier het risico dat het eigenbelang groter wordt dan het belang voor de consument.
De drie onderdelen van een website
Er zijn drie essentiële onderdelen waar een website uit bestaat. De basis.
- Techniek
denk hierbij aan hosting, bandbreedte, platform, programmeertaal en dat soort zaken. - Design
hoe ziet de site er uit. Erg belangrijk voor de gebruiksvriendelijkheid. - Functionaliteit
wat heeft de website te bieden aan mogelijkheden, waar heb ik voordeel bij of wat vind ik belangrijk bij het zoeken en vinden van mijn huis. Ook dit punt is van belang, in combinatie met het design, voor de gebruiksvriendelijkheid.
De techniek van de ideale woningsite
Hier kan ik kort over zijn. Het maakt geen bal uit welke techniek er aan de achterkant gebruikt wordt, zolang het maar actueel is en ondersteund wordt door velen (leveranciers van hosting, techneuten et cetera).
Wat wel meetelt is de beschikbaarheid (downtime) en snelheid van al deze elementen. Een website dient snel, razendsnel het gewenste resultaat te bieden. Altijd en overal.
Design
Over smaak valt niet te twisten. Het dient fris en eigentijds te zijn, waarbij alles als vanzelfsprekend te vinden is.
Verder is het essentieel dat techniek en functionaliteit gescheiden zijn van het design. Want dan is het eenvoudig om op hetzelfde platform, met behoud van mogelijkheden een andere vormgeving te gaan gebruiken. Ongeacht of het een kleine of grote wijziging is.
Eigenlijk zou ik het wel cool vinden als er meerdere designs zijn voor de site, zodat de gebruiker zelf kan kiezen welke ‘skin’ ze willen gebruiken. Dat wat hen bevalt, wat de gebruiker prettig vindt.
Op je telefoon vind je dat al heel normaal. Je bepaalt zelf hoe de achtergrond er uit ziet, hoeveel schermen je benut en wat je waar plaatst. Waarom dan niet op een website?
Functionaliteit
Nu wordt het leuk en interessant. Dit is waar het allemaal om gaat! Hier kan je als huizen zoeksite het verschil maken. Dit is een opsomming van zaken waarvan ik denk dat het bijdraagt om tot de ideale huizen zoek website te komen.
In willekeurige volgorde. Je mag zelf jouw prioriteitenlijst samenstellen, hieronder bij de reacties graag.
Homepage
De plek waar je als eerste terecht komt als je naar de ideale site gaat.
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom iedere bezoeker dezelfde homepage voorgeschoteld krijgt. Dat is helemaal niet nodig en eigenlijk zelfs grote onzin.
Er valt veel voordeel te halen uit aangepaste homepages. Alles draait immers om relevantie en conversie.
Relevantie – als huizenzoeker wil je alleen zien waarin jij geïnteresseerd bent. Datgene wat het bedrijf achter de website jou wilt laten zien (zenden, zie hierboven) is vaak irrelevant voor de situatie van de zoeker.
Kijk ik op funda, dan zie ik (inwoner te Almelo) de volgende huizen
Sorry hoor – maar daar ben ik absoluut niet in geïnteresseerd! Leuk dat jij (makelaar/NVM/funda) dat graag wilt tonen omdat er voor betaald is, relevant is het allerminst. Vooral omdat iedereen in de branche weet dat meer dan 75% van de verhuizingen binnen een straal van 20km plaats vindt.
Waarom zie ik dan geen aanbod uit mijn omgeving?
Conversie – het resultaat van de website, in dit geval een contactverzoek naar de makelaar toe voor meer informatie, een gesprek of een bezichtiging. Datgene waar geld mee verdiend wordt.
Ik wil dat de website zich aanpast aan mijn wensen. Wanneer ik terugkom op de site, wil ik graag dat de homepage de informatie bevat waar ik vorige keer naar op zoek was. Huizen die aansluiten bij mijn budget, op een locatie waar ik wil wonen.
Natuurlijk kan ik die instellingen als gebruiker aanpassen. Het zou dus mooi zijn als bij een eerste bezoek de website vraagt of ik de resultaten uit mijn ingevoerde zoekopdracht de volgende keer, actueel, direct op de homepage zou willen zien.
Verder wil ik op de homepage graag andere aan mij gerelateerde informatie zien, opgebouwd uit onder meer een aantal van de volgende punten.
Zoeken op de website
Zonder twijfel de belangrijkste functionaliteit. Snel en eenvoudig de juiste resultaten tonen. Iets wat funda zeker goed voor elkaar heeft. Alleen geven ze, naar mijn mening, nu nog teveel geavanceerde mogelijkheden voor het zoeken op de homepage.
De resultaten die vervolgens getoond worden wil ik als zoeker eenvoudig kunnen sorteren.
Ik wil direct grote foto’s zien, de prijs, de straat en het aantal slaapkamers. Indien er eventuele acties zijn (Open Huis, veiling, prijsverlaging) dan mogen die ook in beeld komen, verder niet.
Nu wordt er nog vaak de naam van de verkopende makelaar getoond, samen met de branchevereniging. Zinloos, want dat is op geen enkele wijze van invloed of ik dat huis wel of niet wil bezichtigen/kopen. De makelaar vindt het belangrijk. Voor de koper is het overbodige informatie.
Bij het sorteren wil ik de gebruikelijke mogelijkheden, in beide richtingen (hoog-laag en laag-hoog).
- Adres
- Prijs
- Datum (in verkoopname, waarbij een tussentijdse ’terugtrekking van de markt’ wordt genegeerd)
- (Slaap)Kamers
Voor de overige keuzes gebruik ik het filter wel, om er voor te zorgen dat ik een rijtje huizen als zoekresultaat heb die echt overeen komen met mijn wensen.
Als laatste wil ik graag dat ik mijn zoekopdracht kan opslaan, zodat ik per email geïnformeerd wordt over nieuwe toevoegingen in de lijst. Ik wens dus enkel een email te ontvangen met huizen die ik niet eerder heb gezien.
Daarbij bepaal ik graag zelf in welke frequentie, op welke dag en hoe laat.
De gebruiker is in controle, niet de makelaar, de brancheorganisatie of website bedrijf.
Detailpagina
Zie ik een leuke woning tussen de resultaten van de zoekopdracht staan, dan ga ik naar de detailpagina van het huis. Als eerste wik ik daar foto’s zien. Veel en vooral grote foto’s.
Direct daarna wil ik weten of deze makelaar te vertrouwen is. Een huis kopen is wat anders dan een nieuwe smartphone. Welke score heeft deze makelaar op WIDBM, op een onafhankelijke beoordelingssite?
Hier wil ik graag ook een brochure kunnen zien of downloaden. Zonder eerst NAWTE gegevens te hoeven verstrekken. Oh ja – in die brochure verwacht ik meer informatie dan ik op de site kan vinden. Nieuwe en/of completere informatie.
Een plattegrond/kaartje is ook handig. Helemaal als ik het op een smartphone of tablet bekijk, zodat ik direct de navigatie kan activeren vanaf de website. Voor dat moment dat ik erg enthousiast ben over een huis en er gelijk even langs wil fietsen of rijden.
Hoe goed is dit huis geïsoleerd? Wat zijn de energiekosten?
Even rationeel, elke inwoner gebruikt de verwarming (gas/elektra) anders. Het blijft niet meer dan een indicatie. Maar dat EPA label gaat wel degelijk van invloed zijn bij de aanschaf van het huis (en dus de snelheid van verkopen van dat huis – voor makelaars belangrijk).
De rest
Gemak en anonimiteit. Enig idee waarom de Open Huizen Dag toch elke keer weer veel bezoekers trekt? Omdat je niet lastig wordt gevallen door een makelaar. Het is lekker anoniem en laagdrempelig.
Op de website is het daarom zaak die drempel te verlagen en er vooral voor te zorgen, als beroepsgroep, dat de consument niet de indruk krijgt dat je als makelaar iets wilt verkopen.
Het wensenlijstje kan zo nog wel even doorgaan, alleen denk ik dat de zaken hierboven toch wel als de belangrijksten gezien kunnen worden.
Het zal mij benieuwen of een bestaande (of nieuwe) huizenzoeksite wat gaat doen met deze gedachtengang.
En jij, beste makelaar, hoe denk jij dat de ideale beleving van het bezoeken van een woningsite als consument er uit zou behoren te zien? Laat je ideeën de vrije loop en vul het maar aan bij de reacties!
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Belachelijk artikel, Jaap is inderdaad door bovengenoemde motivatie een waardeloze site geworden, werkt niet meer onder XP, plaatjes-ICT rotzooi/hartjes troep: een meerwaarde waar een kleuter zich voor zou schamen!.
Funda doet zijn werk prima in een land van roofzuchtige Hollandse cowboy’s i.c.m. ICT-stoorzenders voor het snelle geld.
Mocht dr. Tuttel commentaar hebben, noem dan eens het feit dat huizenprijzen geen betrekking meer hebben op het object, maar op de perceelprijs, naar de wensen van onze collecterende gemeentes.
Je zou dan ook je huis moeten kunnen uitfilteren op relatieve bijdrage aan onze verkozen tollenaars, ofwel de “perceelprijs” per gemeente.
Nieuwste kunstje van onze cowboy’s is de vanaf-prijs: zou je aan/uit moeten kunnen vinken.
Vorige crisis is veroorzaakt door eindeloze roofzucht, hier kan eenvoudige filter-selectie om aan de
“maakbaarheid van de markt van onze (verplichte) theekransmakelaars” een eind te maken.
Hallo Piet,
mbt de verwijzing naar jaap.nl, dat betrof de nieuwe website toen die live ging. Zonder al die toeters en bellen die je beschrijft.
Voor consumenten doet funda bar weinig – het is een site gericht op makelaars, waar consumenten ook gebruik van maken. Je hoort me niet zeggen dat het slecht is, absoluut niet. Alleen is de gebruiksvriendelijkheid tov de technische mogelijkheden ver te zoeken imho.
Wat de prijs van een huis betreft, die is nooit meer dan wat de koper er voor wil betalen. SImpel. Kijk maar hoeveel huizen lang, langer of langst te koop staan. Kijk dan ook hoe vaak en hoeveel dat huis in prijs daalt voordat het verkocht is.
Dat gemeenten de perceelprijzen ‘hoog’ houden (te hoog) is ook logisch. Gemeenten functioneren ook met ene budget en een balansrekening. Toe er verdient kon worden aan grond is er door gemeenten veel opgekocht tegen bedragen die nu te hoog in de boeken staan. Logisch dat ze het verlies willen beperken. Doet elk bedrijf.
Dat het daardoor niet goed is voor de ontwikkeling en doorstroming is inderdaad een gevolg. Slecht beleid – anders stemmen de volgende keer!
Ik snap niet dat alle sites een zoekcirkel van 15 km aanhouden. Wij willen graag zoeken in een straal van ongeveer 60 km/ uur rijden van mijn man’s werk maar dat gaat dus niet! Ook willen we graag in de zoekopdracht kunnen invoeren hoe ver het maximaal van scholen af mag liggen (en volgens mij met ons velen, zo’ n gepruts om dat per interessant huis zelf uit te vogelen!)
De enige verklaring die ik er zo voor kan bedenken is dat het overgrote merendeel van mensen die verhuizen dat binnen een straal van 15 km doen.
Ik deel je mening dat er meer mogelijk zou moeten zijn voor mensen om zelf te bepalen in welke omgeving/straal/afstand met wil zoeken. Het toevoegen van meta-data (zoals scholen) zou het nog beter maken. Helemaal als je daarbij direct de kwaliteit en eventueel andere factoren mbt die scholen kan meegeven als filter. #bigdata
Geachte lezers,
Ik zal eens kijken of ik met al deze informatie wat kan doen.
We zijn nu bezig met het opzetten van een nieuwe makelaars site, en we nemen jullie punten zekers mee in de opbouw van de site.
Mochten jullie nog meer ideeën tips & tricks willen geven..?
Graag naar info@ makelaaronline.nl
We hopen dat we vanaf 2014 met een gehele nieuwe frisse site komen voor particulieren en makelaars.
Mvg makelaaronline.nl
Ik ben het volledig eens met de conclusie dat Funda en vergelijkbare sites er zijn voor de makelaar. Als je zo’n site zou baseren op de wensen van de degenen waar het echt om gaat, de kopers, gaat die er heel anders uitzien en werken.
Door mijn werk als woningfotograaf heb ik een iets andere invalshoek en ervaringen als de meeste reageerders. Woningzoekers willen snel en eenvoudig kunnen beoordelen of een woning bij hun wensen en eisen past. De scheiding van technische gegevens, beschrijving en foto’s werkt dat enorm tegen. Het is heel moeilijk om die losse stukjes informatie tot een geheel te vormen en die moeite wordt zelden genomen. Zoekers klikken eerst even door de foto’s en als ze niet meteen iets zien dat ze aanspreekt gaan ze naar de volgende. Dat ze een woning die perfect bij ze zou onterecht afkeuren realiseren ze zich nauwelijks, de emotie is sterker dan de ratio. Ik probeer dat zo veel mogelijk op te vangen door de woning zo inzichtelijk mogelijk in beeld te brengen, maar dan nog kan ik maar een deel van het verhaal vertellen. Ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om de relevante stukjes informatie beter met elkaar te combineren en heb een conceptje uitgewerkt. Het blijkt heel eenvoudig te kunnen, technisch is het prima uitvoerbaar en woningzoekers kunnen het aanbod veel makkelijker beoordelen. Het gaat dan meer voelen als een echte rondleiding of bezichtiging. Het is alleen niet compatibel met de huidige systemen, 1 op 1 doorplaatsen naar andere portals en de eigen site gaat niet goed meer werken. Daarom zijn de sites functioneel nu vrijwel hetzelfde en bieden ze geen toegevoegde waarde ten opzichte van elkaar. De site van de makelaar bezoek ik als koper al helemaal niet, dan kun je beter op de verzamelsite blijven en ook profiteren van het aanbod van de concurrenten.
De grote spelers in de markt zie ik niet zo snel iets veranderen in het voordeel van de kopers, als ze die mentaliteit hadden zouden de sites in de huidige vorm helemaal niet bestaan. Het is wel een uitgelezen kans voor de individuele of samenwerkende makelaars om zich te onderscheiden. Als die met betere oplossingen voor de woningzoeker komen gaat niet alleen de verkoper bewust kiezen voor een bepaalde makelaar, maar ook de koper.
Leuke aanvulling en interessante invalshoek!
Bedankt voor je bijdrage.
In het artikel en de reacties staan een hoop goede ideeën, denk je dat er een kans is dat de markt er ook echt iets mee gaat doen? De ontwikkeling van dit soort sites staat al jaren stil en ze lijken allemaal op elkaar. Heeft de branche niet door dat het beter kan, of is de motivatie of noodzaak voor vernieuwing te laag?
Mijn inschatting is dat er niet veel mee gedaan zal worden. Echter, ik weet dat er wel naar gekeken en over gedacht wordt. Mogelijk dat kleine dingen overgenomen gaan worden, mits het aansluit in de pad wat men al genomen heeft.
Ook als dat (in onze ogen) stilstand is…
Wat goed zou zijn voor de markt is het openbaar maken en bij ieder pand vermelden van de vorige transactie prijzen. Hierdoor wordt veel duidelijker inzichtelijk wat huidige verkoper zijn vraagprijs is. In het buitenland os dit al gewoon hier zegt niemand tegen het kadaster: jongen je vervuld een publieke rol, openbare die informatie zonder geld in rekening te brengen hiervoor. Dit laat zien hoe weinig genegen de hele sector is op openheid over huizenprijzen…
Ondanks het feit dat ik voorstander ben van openheid zie ik niet in hoe een transactieprijs van x jaar geleden bij kan dragen aan een succesvolle verkoop vandaag.
Kan je me dat duidelijk maken?
Mijn favoriete sorteer opties zijn momenteel op perceeloppervlakte en op (oorspronkelijke) aanboddatum momenteel. Als een site zoeken op tuinoppervlakte zou gaan bieden (naast filters op bv woonoppervlakte), zou die optie met stip met favoriet worden.
Ik hoef trouwens geen grote foto’s meteen in het zoekresultaatoverzicht. Ik bekijk de meeste huizen maar één uitgebreid met grote/meerdere foto’s doorwerken als ze nieuw worden aangeboden. Daarna weet ik doorgaans nog wel wat voor soort foto’s achter de “voorpaginafoto” zitten.
Qua e-mailalerts: ik wil bij nieuw aanbod binnen mijn zoekopdracht een e-mail, maar ook bij wijzigingen. In die mail moet dan ook precies staan wat is gewijzigd (foto, kenmerken, prijs etc). Sommige huizen worden opeens aantrekkelijker als nieuwe info beschikbaar komt (prijsverlaging, wel duidelijk hoe groot tuin is etc, plattegrond etc). Bij funda krijg je deels info over wat is gewijzigd bij je bewaarde huizen (helaas met max van 250 huizen), maar bij huizenzoeker en jaap wordt meestal niet gemeld wat is aangepast, behalve bij een prijswijziging. Ik wil overigens geen e-mail als alleen een NVM/VBO reclame foto wordt toegevoegd…
Ik vind trouwens de kadaster en googlemaps in hoge resolutie ook handig.
Wat betreft die oorspronkelijke aanboddatum: funda kan het houden bij 6maanden+, maar in de praktijk houden ze niemand voor de gek met sites zoals jaap en miljoenhuizen waar je wel die info vindt. Gewoon eerlijk erbij zetten. En vraagprijs aanpassenof huis opknappen om dat huis alsnog snel verkocht te krijgen…
Meer info over energielabel moedig ik overigens ook aan!
Volgens mij is het ook van belang dat de makelaar zelf de regie kan houden over zijn aanbod op internet. Dus zelf bepalen hoe hij/zij zich presenteert en zelf beslist welke adverteerders bij zijn aanbod staan. Sinds kort kan dit op Huislijn.nl, via het concept Makelaar Centraal. Daar bepaalt de makelaar zelf hoe zijn kantoor wordt gepresenteerd. Bovendien kan hij/zij zelf advertenties plaatsen bij zijn aanbod. En de inkomsten daarvan zijn helemaal voor de makelaar! Ik heb al veel enthousiaste reacties ontvangen en al diverse makelaars presenteren zich op deze vernieuwende wijze op Huislijn.nl. Maar ik ben natuurlijk ook benieuwd wat de Scherpepen lezer er van vindt.
Een aantal voorbeelden hoe makelaars Makelaar Centraal inzetten:
1) http://www.huislijn.nl/koopwoning/zeeland/arnemuiden/hengst-21_1/details
2) http://www.huislijn.nl/koopwoning/flevoland/almere/euphoniumweg-68/details
3) http://www.huislijn.nl/koopwoning/zeeland/middelburg/president-rooseveltlaan-1_1/details
4) http://www.huislijn.nl/koopwoning/limburg/broekhuizen-lb/lottumseweg-6/details
5) http://www.huislijn.nl/koopwoning/overijssel/rijssen/brandlicht-52/details
6) http://www.huislijn.nl/koopwoning/zeeland/dreischor/zorgesweg-7/details
Weet niet zeker of ik je mening deel Ronald. Ik sluit me bij je aan wanneer de website geld vraagt om het huis te plaatsen, dat de makelaar dan de regie over de advertenties heeft.
Alleen daar waar het doel van een huizenzoeksite het presenteren van het huis is, daar leidt reclame alleen maar af van dat doel.
Ik ben benieuwd hoe de andere lezers van het blog op jouw initiatief reageren!
dat is nu juist zo mooi aan het concept. De makelaar bepaalt of er wel of geen advertenties komen te staan. De makelaar weet als geen ander hoe een woning verkocht moet worden. Op Huislijn.nl bieden wij de makelaar hiervoor de tools. Deze woning wordt bijvoorbeeld geheel advertentievrij gepresenteerd: http://www.huislijn.nl/koopwoning/zeeland/middelburg/president-rooseveltlaan-1_1/details
Han – natuurlijk kan de makelaar ook zijn beoordeling plaatsen van Wieisdebestemakelaar, zie http://www.huislijn.nl/koopwoning/limburg/broekhuizen-lb/lottumseweg-6/details
Goed verhaal, realistisch en een wake up call voor de volgende herziening van de eigen website.
Kanttekening: blijft er nog wel wat te verkopen over voor de makelaar?
Danny – ik denk dat het nog heel lang duurt voordat consumenten een huis willen kopen zonder het gezien te hebben, zonder juridisch gedekt te zijn, zonder dat het hen teveel moeite kost.
Het kan allemaal wel zonder makelaar, gebeurt her en der ook wel. Vooralsnog zijn dat eerder de uitzonderingen.
ps- bedankt voor je compliment
Goed stuk Han. Echter de werkelijkheid zal nog complexer blijken ben ik bang zolang als niet ALLE makelaars op één lijn zitten.
Dan krijgen we weer te maken met privacy, wat mag zo’n site wel/niet plaatsen/spideren, zijn ALLE makealars bereid om het volledige aanbod op één site te tonen? Het zal een utopie blijven zolang makelaars in hun éigen hokjes’ blijven denken!
Stel de consument CENTRAAL!!
Toon het VOLLEDIGE aanbod zowel koop als huur als BOG als kavels als….
Nu nog één partij die dit voor elkaar krijgt en we zijn van een hoop gezeur verlost 🙂 (maar dat vooralsnog wel een utopie blijven ben ik bang!)
Daar kan je wel eens gelijk in hebben. In de Verenigde Staten hebben ze daar een gedegen oplossing voor, aangezien iedere realtor verplicht is om het huis aan te melden bij, of door te plaatsen naar het MLS.
(Multiple Listing System)
De huizenzoeksite waar consumenten altijd ALLE te koop staande huizen op kunnen vinden, zonder dat er onderscheid gemaakt wordt in herkomst.
Zie ik in NL absoluut niet gebeuren, blijft daarom nog wel even een utopie inderdaad.
Han,
Helemaal mee eens! Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat Funda of wellicht beter gezegd, de NVM, al jaren krampachtig vast houdt aan het niet volledig tonen van bv hoe lang een woning te koop staat en wat de prijswijzigingen (meervoud!) zijn geweest. Dat wil je als consument toch weten! Naar mijn mening is die “6+ maanden” en de “laaste prijswijzigiging” (wat overigens na veel gedoe en het aftreden van det toenmalige directie eindelijk eens is doorgevoerd) DE reden dat mensen naar een site als Jaap.nl gaan kijken omdat ze gewoon willen weten of het 7 of 24 maanden is en of de prijs al meer dan 1x is gewijzigd en wanneer.
In mijn ogen geeft dat het totale gebrek aan visie en disresepect van de klant van Funda of beter gezegd, de NVM, weer.
Wat mij persoonlijk handig lijkt is naast de door jou genoemde zoekmogelijkheden ook een vermelding van het bouwjaar en de staat van onderhoud te kunnen selecteren. Ook lijkt het me handig om als zoeker de mogelijkheid te hebben om meerdere woningen naast elkaar te kunnen zien om de eigen selectie van woningen met elkaar te vergelijken.
Hallo Lea – het kunnen selecteren op bouwjaar en/of staat van onderhoud zouden zeker opties kunnen zijn in het filtergedeelte van de zoekresultaten pagina.
Bedankt voor je toevoeging!