Afgelopen maandag stond hier al een artikel over klantbeleving. Als we daar goed naar kijken kan het extreem eenvoudig zijn, die klantbeleving. Het valt in de dienstverlening volgens mij gewoon in twee zinnen te zeggen.
Hetgene wat jij denkt, vindt of weet is in principe nutteloos. Alles draait om deze twee zinnen wanneer je het over de klantbeleving hebt:
Het geeft niet dat je goed bent en heel veel weet,
zolang wij niet weten dat jij om ons geeft.
De essentie zit hem natuurlijk in de tweede zin. Laat jouw klant (prospect) weten dat jij oprecht om ze geeft, ze begrijpt en ze wilt helpen. Pas daarna komt je beste vermogen, kennis en kunde om de hoek kijken.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Laat ik als klant hierop reageren:
“Laat jouw klant (prospect) weten dat jij oprecht om ze geeft, ze begrijpt en ze wilt helpen.”
Dat is al een stap te snel. Je geeft niet echt om de klant, het is immers gewoon je werk. Je begrijpt je klant niet per definitie. Alleen het laatste telt: je bent werkelijk gedreven om je klant te helpen.
Waar het om gaat is: Laat de klant zien dat je niet voor het korte-termijn eigenbelang gaat, maar dat je werkelijk de klant wilt helpen, omdat de enige goede klant een tevreden klant is. En ga dan luisteren, zodat je de klant leert begrijpen. Je hoeft niet om me te geven, als je maar in mijn belang handelt. Uiteindelijk is dat ook jou belang.
Bedankt voor je goede aanvulling!