Eén van de conclusies die de razende reporters Boris Geheniau en Arjan Terpstra uit New York City trekken is de doorbraak van klanttevredenheidsonderzoek. In Amerika. We weten wat dat betekent, want vrijwel alles wat in Amerika doorbreekt, komt ook naar Nederland.
Komt naar Nederland? Het is er al! Maak er dus gebruik van en pak die voorsprong. Het gaat een vlucht nemen, zorg dat je de boot/trein/vliegtuig niet mist.
Verder de statistieken, sociale media successen en e-mail is niet dood.
Bekijk het verslag in deze video van iets meer dan een kwartier.
Kwaliteit gaat boven kwantiteit en er wordt zaken gedaan met mensen, door mensen, voor mensen. Alles gaat om de persoon! De cottage economy, kleine gemeenschappen.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Met plezier filmpje bekeken. Vertrouwen in grote organisaties ontbreekt en mensen willen via anderen horen wie betrouwbaar en goed is. Ook ik denk dat het Amerikaanse agent – systeem uiteindelijk voor de klant beter is. Dus inderdaad meer community gericht met meer nadruk op klant en minder op pand.
Ook in het notariaat “vergeten” we te vaak aan de klant te vragen hoe de ervaringen zijn. En als er dan naar gevraagd wordt is de kans groot dat er weinig tot niets mee gedaan wordt.
In 2011 ben ik met KLM teruggevlogen van uit New York terwijl de heenreis met haar Amerikaanse partner ging. Direct na aankomst in New York ontving ik van die Amerikaanse partner een email met een link naar hun klant tevredenheidsonderzoek op hun site. Van KLM bij terugkomst op Schiphol niets.
Dat tekent misschien het verschil tussen de dienstverlening in Amerika en Nederland. Maar belangrijker is m.i. dat het dus niet zo moeilijk moet zijn om klanten bij je produkt/dienst te betrekken.
En als notaris biedt je een dienst aan waarvan de klant niet goed kan beoordelen hoe de kwaliteit is
(Notaris: Ik biedt rechtszekerheid. Klant: Eet ik dat met een lepel of een vork ?).
Dus moet je in mijn ogen de klant een goede beleving geven. En daar hoort ook after sales vragen naar de goede en minder goede revaringen bij.
Ben benieuwd hoe makelaars de dienstverlening van notarissen vinden en of er veel of weinig ervaring is met notarissen die de (wederzijdse) klant een klant tevredenheidsonderzoek afnemen.
Dus ik hoor graag van jullie.
Ernst