Voor het verkopen van een huis is het vaak goed om te kijken naar de inrichting. Het is heel normaal dat de smaak van mensen die jarenlang in een huis gewoond hebben, terug te zien is in de inrichting. Dit geldt natuurlijk ook voor de persoonlijke spullen. Mensen die in het huis wonen denken daar zelf eigenlijk niet over na. Voor hen is het ook vaak moeilijk om te kijken met de blik van toekomstige kopers. Voor een makelaar is dit wat makkelijker. Het is daarom ook goed om je als makelaar te verdiepen in de opties die er zijn met betrekking op het inrichten van een huis om de verkoop te bevorderen. Helemaal in deze lastige tijd voor de huizenmarkt .
Een trend van de laatste jaren is Home Staging. Hierbij wordt het huis helemaal nagekeken en alle persoonlijke spullen worden eruit gehaald. Ook worden de meubels in ieder geval anders neergezet. Vaak worden er ook andere meubels in het huis geplaatst. Het voordeel van Home Staging is dat mensen bij een bezichtiging een beter idee krijgen van de mogelijkheden van een huis. Dit kan helpen bij de verkoop. Omdat ruimte toch een belangrijke reden is voor mensen om een huis te kopen is dit vooral een belangrijk onderdeel van Home Staging. Het huis zo inrichten dat de ruimte zo groot mogelijk lijkt.
Het is natuurlijk lang niet altijd nodig om een huis volledig te restylen maar soms kan het zeker helpen. De manier waarop het bankstel en de tafel neergezet worden heeft een grote invloed op het beeld dat mensen meenemen van het huis.
Gastblogger
Laatste berichten van Gastblogger (toon alles)
- Gratis bestaat niet! - 6 april 2017
- Waarom Funda essentieel is en blijft voor de verkoop van een woning! - 14 maart 2017
- Wordt een huis met iDIN kopen heel normaal? - 9 maart 2017
Is dit niet wat lastig bij een woning die bewoond is? Vooral met nieuwe meubels e.d.. Lijkt mij eerder een super alternatief voor leegstaande woningen!
Wanneer alles wat er in het huis staat niet ‘verkoopwaardig’ is, kan je gewoon alles er uit (laten) halen en opnieuw (tijdelijk) inrichten.
Natuurlijk niet interessant voor elke woning, maar ik heb er door de jaren heen genoeg gezien waar het had gemoeten :).
Ben even benieuwd wie dit artikel heeft geschreven? Waarom gebruikt hij/zij weer een andere term dan verkoopstyling of vastgoedstyling? Heeft de consument er niet meer aan we allemaal eenduidig een term gaan gebruiken?
Tja – geen idee waarom er gekozen is voor een andere term. Maar op zich heb ik daar geen bezwaar tegen, is goed voor de SEO…
Ik vroeg me al precies hetzelfde af. Bovendien denk ik dat de gemiddelde makelaar, lees iedere makelaar, inmiddels wel weet wat voor mogelijkheden er zijn om een huis te “stagen”. De verkoopstylingbureautjes schieten als paddenstoelen uit de grond en over de frequentie van benadering door verkoopstylisten hoor en lees ik makelaars hier behoorlijk over klagen. Dit artikel biedt geen nieuwe informatie biedt maar zelfs info die ik in de dagelijkse praktijk vrijwel niet meemaak als “vaak worden er ook andere meubels in een huis geplaatst.” Met 4 jaar werkervaring en 400 woningpresentatie heb ik dat zelden, zeer zelden aangeraden. Sterker nog. Het geen uit een huis wordt gehaald om het te stylen past over het algemeen in een of twee verhuisdozen…