Donderdag 22 maart van 11.00 uur- 12.00 uur geven Boris Geheniau (Fundament All Media) en Arjan Terpstra (Radyus) een gratis webinar over alle veranderingen rondom de nieuwe Facebook Fanpages.

Het is bijna zover, de Facebook Fanpages zoals wij die kennen gaan veranderen en dat heeft consequenties. Werden de Facebook Pages tot voor kort gedomineerd door platte “LIKE”-ons, vanaf 30 maart verandert Facebook deze pagina’s onherroepelijk in gestyleerde Facebook-huisstijl-proof pagina’s.

Wat verandert er allemaal en waarom?

De grootste verandering is wel het feit dat de landingspage een vastgestelde Facebook Page wordt. Grote blikvanger op deze pagina wordt de nieuwe coverfoto, welke wellicht al bekend is van de ‘persoonlijke’ profielpagina van Facebook. De nieuwe coverfoto dient de beleving rondom jouw merk weer te geven. Dat hier leuke dingen mee te doen zijn bewijzen creatieve geesten, zowel “gewone” personen zoals Prefuse maar ook de grote merken doen van zich spreken door leuke toepassingen van de coverfoto in relatie tot de profielfoto.

Don’t

Naast de coverfoto is het tegenwoordig verboden om zelf een landingspage in te stellen en via de nieuwe, door Facebook ingestelde, landingspage reclame te maken. Je mag dus niet op de coverfoto prijs- of koopinformatie geven zoals “15% korting” of “download hier uw….”. Daarnaast mag er geen contactinformatie gecommuniceerd worden in de afbeelding, dit moet geplaatst worden in de “about” sectie van de pagina. Bovendien mogen er geen “like”-aansporingen meer getoond worden of pijlen geplaatst worden welke tot doel hebben direct fans te werven. Als laatste mogen er geen call-to-actions getoond worden die oproepen tot het delen van de pagina: “share this page with your friends…”

Op het eerste gezicht lijkt het raar dat dit niet mag. Er zit echter logica achter, Facebook wil namelijk dat al dit soort calls-to-actions gecommuniceerd worden via de advertenties van – jawel – Facebook. Dus als je iets van je bezoekers of potentiële bezoekers wilt, moet je daarvoor bij Facebook adverteren (lees Facebook voor betalen).

Het is gelukkig nog wel mogelijk je eigen tabs/apps toe te voegen. Sterker nog, vanwege het feit dat deze apps eigen URL’s krijgen kun je ook makkelijker hiervoor adverteren zowel binnen als buiten Facebook. Je zult wel beter moeten gaan nadenken hoe je bezoekers en fans bij je merk kan betrekken!

De tabjes die je normaal altijd in de linkerkolom van de Fanpage zag, zijn nu direct onder de coverfoto geplaatst. Deze zijn aan te passen, met uitzondering van de Foto-tab: deze wordt standaard als eerste geplaatst. De andere standaard Facebook-tabjes zijn: events, likes, notes en map. Daarnaast kun je je eigen tabjes plaatsen en vormgeven.

Naast nog een aantal uiterlijke aanpassingen wordt het voor paginabeheerders makkelijker hun fans te managen. Gebeurtenissen op je pagina worden allemaal weergegeven in een nieuwe admin tab. Fans kunnen eenvoudig berichten sturen aan paginabeheerders waardoor de Facebook pagina’s een prominentere plek kunnen gaan krijgen in de communicatie tussen jou, jouw bedrijf en de consument. Alle berichten komen netjes in een mailboxje, waardoor interactie met de fans vergemakkelijkt wordt.

Kortom een heleboel veranderingen die je kunt gaan gebruiken om beter in contact te komen met je doelgroep. Of je nu een bloemschikker bent, financieel tussenpersoon, makelaar of projectontwikkelaar, de mogelijkheden met Facebook zijn ongekend!

Volg onze gratis webinar om meer te weten te komen over de nieuwe Facebook Pages.

Om je van alle leuke en spannende veranderingen, ook op het gebied van nieuwe advertentiemogelijkheden op de hoogte te brengen, geven wij op donderdag 22 maart een speciale, gratis webinar over de nieuwe Facebook Page. Hierin bespreken we niet alleen alle nieuwe veranderingen, maar ook de nieuwe advertentiemogelijkheden, bijzondere cases waaraan wij de afgelopen maanden hebben gewerkt en last but not least de nieuwe speciale NIKI-app voor Facebook. Je kunt je via deze link registreren voor de webinar.

The following two tabs change content below.
Specialist in interactieve communicatietoepassingen m.b.t. vastgoed en nieuwbouw in Nederland. Ik schrijf o.a. via mijn blog www.nieuwbouw20.nl over bedrijven, nieuwe internettoepassingen en websites. Bovendien worden er nieuwe inzichten, campagnes, personen en bedrijven behandeld die zich in de bouw- en ontwikkelingsbranche onderscheiden. Volg me via @nieuwbouw20 of @fundament CU:-)
Google+