Er zijn twee soorten voicemail. De berichten die je ontvangt op die momenten dat je de telefoon even niet kan beantwoorden en de berichten die je zelf achterlaat. Wat dat betreft is voicemail niet zo ingewikkeld. Maar hoe ga je er mee om…?

voicemailMakkelijk

De berichten die je ontvangt volg je uiteraard zo snel mogelijk op. Afhankelijk van het bericht kan je terugbellen, verder gaan met het betreffende onderwerp of wat dan ook. Hier durf ik er op te vertrouwen dat dat wel goed zit.

Voicemail inspreken

Je belt iemand op, laten we zeggen een klant van je, maar het kan natuurlijk ook een collega zijn, en je stuit op de voicemail. We zijn er aan gewend, dus spreek je op de bekende manier de voicemail in. Je zegt wie je bent, waar je voor belt en je vraagt of er teruggebeld kan worden. Klaar is Kees.

Follow Up

Wat doe je daarna? Veel mensen wachten rustig af tot ze terug gebeld worden. Je hebt immers een voicemail achter gelaten!
Maar…

  • wie zegt jou dat de voicemail wel is afgeluisterd?
  • wie zegt dat de betreffende persoon je wel terug wilt bellen?
  • misschien is er wel terug gebeld alleen heeft je klant even geen voicemail bij jou achter gelaten en na 3x de moed opgegeven.

Conclusie

Het zal niet de eerste keer zijn dat er verwarring is tussen makelaar en klant vanwege een vermeende voicemail. Welles-nietes-welles…. Kortom, ga jij achterover zitten wachten op dat telefoontje of neem je na een bepaalde periode, zeg een dag of 2, zelf het initiatief om hernieuwd contact te zoeken?

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+