Selecteer een pagina

Social Media gastspreker ERADe één vind het een hype, de tweede gelooft er niet in en de derde vind het teveel tijd kosten. Sociale media. Toch zijn er ook makelaars die er wel voordelen in zien. Die groep wordt steeds groter overigens.

Vaak moeten we naar het westen kijken om te ervaren wat de volgende trend zal zijn in Nederland. We moeten dan ruim 6.000 kilometer naar het westen kijken. Ook qua inzet van sociale media in de makelaardij kan het best wel een teken aan de wand zijn hoe men er in Amerika over dacht in 2008 en eind vorig jaar. (klik voor volledig formaat)Sociale media in de makelaardij - infographic

In een periode van twee jaar is het gebruik van sociale media door makelaars naar 84% gegaan, terwijl in 2008 67% van de makelaars niets met sociale media deden. Ook in Nederland zal ik een grote stijging van de inzet van sociale media door makelaars verwachten. Of dat net zo snel en groot zal zijn als in Amerika durf ik te betwijfelen.

Verder is het erg interessant om te zien dat de impact van blogs kleiner is geworden, daar waar bloggen bij Nederlandse makelaars nog echte vorm moet gaan krijgen.
Over de impact van ‘het internet’ op zich bestaat natuurlijk geen twijfel.

Sociale media in de makelaardij - infographic

Welke sociale media zie jij als de belangrijkste voor jouw kantoor?

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+