Dit is een gastblog van Mariëtte van der Hooft van HomeAttent
Potentiële kopers hebben tegenwoordig duidelijk minder tijd en geld om aan een woning te klussen. Er kan minder geleend worden en er moet meer afbetaald worden. Extra geld voor een keuken of badkamer is er niet. Door het te verkopen huis kant-en-klaar aan te bieden op de markt zal het sneller verkopen.
Bezichtiging
De potentiële kopers die tegenwoordig een bezichtiging hebben bij een woning weten wel degelijk wat ze willen. Haken sneller af als een woning niet helemaal klaar is of er ontbreken bepaalde zaken. Ook is het voor veel mensen lastig voor ter stellen hoe bepaalde renovatie werkzaamheden er uit gaan zien. Omdat er zoveel woningen te koop staan, staat er in de buurt wel een woning die deze zaken wel heeft gerealiseerd en men kiest voor deze…
Door je verkopers hier op te wijzen en aan te raden eerst het huis tiptop te hebben voordat je het gaat verkopen help je de verkopers, de kopers en jezelf! Natuurlijk kan jij als makelaar dat gehele traject voor de verkoper verzorgen.
Voordelen van renovatie (via de makelaar) op een rijtje
- Het ontzorgen van je verkopers
- Door renoveren met één aanspreekpunt die alles uithanden neemt heb je er (ook als makelaar) geen werk van
- Hoe sneller een woning verkocht wordt des te beter is dit voor het aanzien van jou en natuurlijk niet te vergeten je verdiensten
Conclusie
Voor een makelaar is vastgoedrenovatie zeker interessant, een woning die er scherp op staat verkoopt. Of dit nu gaat om nieuwe keuken, sanitair, nieuwe vloer, schilderswerkzaamheden – alles wat je maar kunt bedenken in een woning nemen wij uit handen.
Verkoper blij met de snellere verkoop van de woning voor een goede prijs. Makelaar blij met tevreden klant en snellere verkoop!
Gastblogger
Laatste berichten van Gastblogger (toon alles)
- Gratis bestaat niet! - 6 april 2017
- Waarom Funda essentieel is en blijft voor de verkoop van een woning! - 14 maart 2017
- Wordt een huis met iDIN kopen heel normaal? - 9 maart 2017
Mijn ervaring is dat men meestal kiest voor een andere partij.
Ook al zou je het op het eerste oog niet zeggen, maar bovenstaand verhaal dekt volledig de lading van vastgoedstyling. Een renovatie gaat een stap verder dan het gemiddelde verkoopklaar maken van een woning, maar ook LNV® vastgoedstylisten begeleiden regelmatig een renovatie-project, al dan niet in samenwerking met de makelaar.
Ook investeringsmaatschappijen en/of woningcorporaties gaan samenwerkingen aan met onze leden voor het verkoopklaar maken (lees: renoveren) van woningen die tot dan toe verhuurd werden.
Commerciële verhalen? Het nut en effect van het ‘pimpen’ van woningen heeft zich zo langzamerhand wel bewezen. De succesverhalen vliegen je om de oren. Wie niet verkoopklaar maakt, doet zichzelf te kort.
Renovatie loont juist nu. Met ingang van 1 augustus a.s. mag er niet meer dan 110 procent financiering verstrekt worden op de aankoopprijs van de woning. Voor een verbouwing kan vanaf dat moment niet meer geleend worden, tenzij je een duur pe-elletje neemt.
Stop je het bedrag van de verbouwing in de verkoopprijs, dan omzeil je dit probleem. Dit kan de doorstroming alleen maar ten goede komen.
Aardige commercial maar zeker waar. Het gemak waarmee mensen (uiteindelijk) hun prijzen verlagen zou op voorhand kunnen worden voorkomen door het huis te pimpen. Klanten staan er voor open, maar hetgeen Jolanda aangeeft kom je zeker tegen.
En wie heeft dan de wijsheid in pacht om te bepalen wat de stijl van de toekomstige koper is? Je kunt als verkoper wel geld gaan stoppen in een renovatie, maar als deze niet in de smaak valt van de koper, dan is het dus pure kapitaal vernietiging en zal de nieuwe eigenaar direct alsnog met de sloophamer in de weer gaan.
Een potentiële renovatie duidelijk tot uiting laten kopen in de vraagprijs lijkt me dan ook nuttiger. Op die manier geef je aan de potentiële koper aan, dat je weet dat er eigenlijk gerenoveerd moet worden en dat je bereid bent hierin mee te gaan door de prijs enigszins aan te passen, zodat de koper de ruimte heeft om e.e.a. naar eigen idee en smaak (en dus ineens goed) uit te voeren.
Door 20 jaar ervaring in deze branche mogen wij ons deskundige noemen op dit gebied en weten als geen ander wat aanslaat bij de doelgroep.
Je kunt het natuurlijk altijd treffen dat iemand een speciale wens smaak heeft.Wij spelen in op de wensen van onze opdrachtgevers/vastgoedhandelaren.
Telkens laat het weer zien dat het loont!!!
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de gastschrijfster op zoek is naar klanten. Overigens kan ik wel wel in haar verhaal vinden, al is het niet objectief.
Als ondernemer ben ik altijd opzoek naar nieuweklanten. Maar dit is hierin niet mijn uitgangs punt.
Voor onze opdrachtgevers is dit wel degelijk een meerwaarde..
Klopt als een bus, je moet er alleen wel liquide middelen voor beschikbaar hebben…
Mochten verkopers de liquide middelen niet hebben, kun je werken met een offerte van bv een badkamer of het plaatsen van dubbele beglazing. Kopers zijn namelijk vandaag de dag wantrouwend. Als ze inzien (zwart op wit) wat de kosten zijn, hebben ze inzicht in de te verwachten kosten, krijgen ze vertrouwen en zullen ze eerder een voorstel doen. Voordeel voor de aannemer die de offerte heeft gemaakt is dat de kans groot is dat de koper contact met hem op gaat nemen na de koop.