Maandag de 24e januari moet het gaan gebeuren. Een nieuwe website voor VastgoedActueel. Uiteraard hangt de timing van de laatste loodjes af, die bij ICT projecten vaak voor verrassingen en dus vertragingen zorgen. Ik spreek uit ervaring.
Nieuwe site
Op zich is ‘een nieuwe website’ allang geen reden meer voor berichtgeving. Waarom nu dan wel?
Allereerst omdat VastgoedActueel gehoor geeft aan commentaar. Commentaar dat de site een onlineversie van een print-magazine is, was. De oude site was exact dat. Oud. Gericht op zenden van informatie. Eenrichtingverkeer van een redactie naar lezers. Naar dat commentaar hebben ze geluisterd en actie ondernomen.
In de makelaardij werd er geopperd dat het toch echt tijd was voor VastgoedActueel om ‘moderner’ te gaan verslaggeven. Meer interactie, sneller en gebruik maken van de kennis uit het veld. Dat is precies wat ze gedaan hebben met de nieuwe site.
Er is meer
De uitgever van VastgoedActueel (PSH Groep) gaat het roer omgooien. De klassieke ‘print’ gedachten zijn overboord gezet en er word nu goed gekeken en gewerkt met integratie van de digitale media. Dat vergt een andere manier van denken en werken, dus andere mensen.
Zo weet ik bijvoorbeeld ook dat er gezocht wordt naar kleinere huisvesting. Het Nieuwe Werken zal ook bij PSH Groep ingevoerd worden, niet omdat het moet, maar omdat het prettiger is voor iedereen. Ook een gevolg van het andere denken.
Primeur – screenshots
Als eerste kan ik jullie screenshots tonen van de nieuwe site, die volgens mij op het CMS-platform van WordPress gebouwd is, net zoals dit blog.
(klik voor grote afbeelding)
Opvallend
Duidelijk, helder en strak, zo noem ik de nieuwe look & feel. Belangrijkste vernieuwing, inhoudelijk dan, zijn de ‘expert blogs’. In de nieuwsbrief heb je vast de oproep wel gezien. VastgoedActueel zoekt mensen uit het veld die hun kennis en expertise op VastgoedActueel willen delen. Hier kijk ik naar uit, eerlijk gezegd.
Wat vanaf maandag ook kan is reageren op de artikelen van VastgoedActueel. Interactie, discussie, prima! Eigenlijk kan je zeggen dat VastgoedActueel goed om zich heen heeft gekeken. Zo lijkt het er op dat het idee van de ‘expert blogs’ is afgekeken van bijvoorbeeld DutchCowboys of MarketingFacts. Slim. Mogelijk is er zelfs naar De Scherpe Pen gekeken…
Puntje van kritiek
Een kleintje. De banner links op de pagina leidt dusdanig af dat het jammer is dat die er staat. Ik heb niets tegen Garantiemakelaars, ook niet tegen advertenties op websites. Maar voor een website waar je toch echt aandacht op de inhoud wilt krijgen, vind ik deze skyscraper banner net iets teveel van het goede.
Koerswijziging
Dat er nog meer staat te gebeuren bij Vastgoed (print + digitaal) is zeker. Wat dat exact allemaal is verwacht ik dinsdag te horen. Dan zit ik om de tafel met Lodewijk Tromp (commercieel directeur), Susanne Mullenders (hoofdredacteur) en Remco Spreeuwers (manager operations online sales). Wordt vervolgd…
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Ziet er netjes uit.
Beste Han, bedankt voor je leuke artikel. Voor de techneuten: de site in gebouwd in Joomla.