Selecteer een pagina

Het werd steeds drukker en onoverzichtelijker op Huislijn.nl. Dat wisten ze zelf ook en na een grondige evaluatie is er besloten om de site op de schop te gooien. Sinds 26 mei staat de herziene site live.

Het is erg goed dat ze het ‘gevoel’ op de site hetzelfde hebben weten te houden, ondanks nogal wat aanpassingen. Niet alleen cosmetisch, maar zeker ook onder de motorkap. Het artikel over de snelheid van websites heeft daar ook aan bijgedragen.

Jongleren

Als onafhankelijke huizensite heeft Huislijn het niet makkelijk. Er zijn dan ook 3 partijen die ze tevreden moeten zien te houden. Zorgvuldig te werk gaan is dan het devies.

Makelaars

Zij zijn het die de content leveren voor Huislijn, omdat ze er voor gekozen hebben niet te spideren zoals een aantal concurrenten van hen wel doen. De makelaars willen graag een optimale presentatie van het huis, aandacht voor het kantoor en leads, leads en nog wat leads als het even kan.

Consumenten

Zonder surfers geen succesvolle site. De bezoeker wil snel maar ook specifiek kunnen zoeken naar het huis. Het aanbod moet volledig zijn en dusdanig getoond worden dat de bezoeker heel snel kan zien (scannen) wat wel of niet interessant voor ze is, immers, het aanbod is erg groot!

Adverteerders

Huislijn is een commerciële site. Een gedeelte van de inkomsten komt bij de makelaars vandaan, een ander gedeelte bij adverteerders. Die willen uiteraard op belangrijke en goed zichtbare locaties staan. Daar waar de meeste kliks te halen vallen.

Balans

Met die drie partijen en verschillende belangen in het achterhoofd is het zoeken naar de juiste balans. De site is rustiger geworden. Minder verschil qua kleuren, wat meer witruimte en meer aandacht voor het huis. Foto’s zijn nog altijd extreem belangrijk op huizensites, het is dan ook logisch dat de foto’s groter weergegeven worden dan voorheen. Als de zoeker een leuke woning ziet en contact met de makelaar wenst is dat nu eenvoudiger. De ‘interesse in deze woning’  knop is helder en praktisch. Jammer dat er hier nog altijd over ‘woning’ wordt gesproken in plaats van ‘huis’.

Voor de makelaars is die interesse knop belangrijk, omdat het duidelijker is wat het is en doet krijgt de makelaar makkelijker een lead binnen. Een gekwalificeerde lead zelfs, als je geen interesse in het huis hebt zal je er minder snel op klikken.

Bezoekers hebben meer filter mogelijkheden tot hun beschikking om specifiek en uitgebreid te zoeken naar het huis wat overeenkomt met hun wensen. Nieuw is dat de tekst in de omschrijving nu ook geïndexeerd wordt.

Prettig

De site is er beduidend op vooruit gegaan. Het voelt beter, is stukken rustiger en simpelweg prettiger om te gebruiken. Nu nog de klanttevredenheidsscore toevoegen…

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+