Het Ciron Jaarboek Gebiedscommunicatie

De recente revoluties in het Midden-Oosten en Noord-Afrika tonen ons de macht van social media. Voorheen machteloze individuen die via social media geformeerd in hoog tempo de status quo doen kantelen. Zelfs dictaturen die zonder veel moeite 40 jaar stand hielden, gingen binnen enkele dagen ten onder. Social media: ‘Power to the People’. Maar wat betekent dit voor gebiedscommunicatie? En wat moeten we nog meer weten? Dat lees je in het Ciron Jaarboek Gebiedscommunicatie 2011-2012.

Dit boek combineert kennis over gebiedscommunicatie met een overzicht van communicatiebureaus die hierin zijn gespecialiseerd. In het boek vind je een brede update over gebiedscommunicatie anno 2011. Een absolute ‘must read’ voor alle vastgoedprofessionals!

Social media

De gevolgen van de social media revolutie heeft ondergetekende beschreven in het hoofdstuk over Social Media in het Ciron Jaarboek Gebiedscommunicatie 2011-2012. Want het biedt voor gebieds- en vastgoedcommunicatie ongekende nieuwe mogelijkheden! Zo kunnen ontwikkelaars door de openbaarheid van data de markt beter en eenvoudiger analyseren. Wie zijn de doelgroepen, waar zitten ze en wat willen ze precies? Communicatieprofessionals kunnen de markt ‘afluisteren’ om vroegtijdig issues te herkennen. Marketeers kunnen de effecten van hun campagnes monitoren en deze continu optimaliseren. En doordat sociale platformen op basis van profielen werken, zijn er mogelijkheden voor een gepersonaliseerde relatie tussen producent en consument.

Maar er is meer te leren…

Welke keuzes maak je wanneer als communicatieadviseur bij een ruimtelijke ontwikkeling? Hoe houd je rekening met alle belangen van interne en externe betrokkenen? En waar liggen jouw verantwoordelijkheden? Bekijk alle hoofdstukken hieronder

  1. Hoofdstuk 1: Wat verstaan we onder gebiedsontwikkeling?
  2. Hoofdstuk 2: Het hoe en wat van gebiedscommunicatie
  3. Hoofdstuk 3: Neem emoties serieus: 4 succesfactoren voor draagvlakvorming
  4. Hoofdstuk 4: Maatschappelijk gedragen besluitvorming
  5. Hoofdstuk 5: Omgevingscommunicatie
  6. Hoofdstuk 6: Merken en gebiedsmarketing
  7. Hoofdstuk 7: Social media

Vanaf 21 april verkrijgbaar!

Het eerste boek wordt overhandigd aan Friso de Zeeuw, Praktijkhoogleraar Gebiedsontwikkeling TU Delft en directeur Nieuwe Markten Bouwfonds Ontwikkeling, tijdens een feestelijke bijeenkomst op 21 april a.s. in IJsselstein. Wil je hierbij aanwezig zijn? Bestel dan het boek en je krijgt een uitnodiging!

The following two tabs change content below.
Bouwjaar: 1981. Wordt waargenomen in Amsterdam en omschreven als passievol, ruimdenkend en creatief. Een idealist met humor. Werkt als consultant online en crossmedia voor De Wijde Blik Communicatieadvies. Doet daar dingen in de RO: online brandmanagement, PR2.0, webcare, e-participatie en natuurlijk van alles met 'social media'. Af en toe leert hij via workshops of blogposts anderen zijn trucs. Vind ie leuk om te doen, mensen helpen. Klimt daarnaast graag in de pen. Soms spontaan, meestal betaald, maar altijd hobby. Krijg je geen genoeg van zijn teksten? Volg dan zijn spoor op Twitter... #hijbijtniet

Laatste berichten van Michiel Daalmans (toon alles)

Geef een reactie

Google+