Even terug in de tijd. Laten we zeggen een week of twee terug en je gaat op 15 april op vakantie. Wat zou dan je ideaalbeeld van je vakantie geweest zijn? Zie je het al voor je, dat zonnige strand met mooie branding en dan een chilled mojito drinken, of een lekkere cava? Is inmiddels wel anders….
Eigenlijk zou ik het wel gaaf vinden als jij het ideaalbeeld van jouw vakantie hier zou achterlaten. Maar daar gaat het niet om.
Verschillen
Want, en daar gaat het uiteraard wel over, dan gaan we vele verschillende soorten vakanties zien. De een gaat graag wandelen in de bergen en iemand anders maakt een trip op een gehuurde Harley Davidson langs Route 66.
Desondanks denk jij waarschijnlijk dat jouw soort vakantie de beste is!
De makelaardij
Hetzelfde gebeurt in jouw vakgebied, de makelaardij. Zoals jij over de makelaardij denkt, hoe jij het ziet, dat is het beste! Die anderen hebben het gewoon mis, helemaal fout. Jij weet hoe het beter kan, hoe de problemen opgelost kunnen worden. Vaak gebaseerd op jarenlange kennis en ervaring, want ‘zo hebben we het altijd al gedaan‘.
Hier verwijs ik even naar het blogartikel over de ledenraad van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.
Zo hebben we het altijd gedaan
Mijn oma (96!) luistert het liefst naar muziek op haar draaitafel, een LP van ‘Deutsche Grammophon‘. Rustig in de stoel zittend genieten. Haar dochter heeft graag de radio aan. Haar kleinzoon luistert overal muziek, als het maar digitaal binnenkomt. Oftwel, niet zoals we het altijd hebben gedaan! De grote Bob Dylan zong het al – The times they are a changing.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uk9JQHTP4Go[/youtube]
Het ideaalbeeld
Wie er nog meer veranderd zijn, dat zijn de consumenten. De kopers en de verkopers. Hun ideaalbeeld van ‘de makelaar’ is veranderd. Drastisch veranderd zelfs. Welk ideaalbeeld zal er gebruikt moeten worden om de business op af te stemmen? Jouw ideaalbeeld, of dat van je klant?
Wanneer ga jij veranderen zodat de klant de makelaar krijgt die aansluit bij hun ideaalbeeld?
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Hoi Han,
Nu begrijp ik je verwijzing naar deze blog…. want ik zat braaf vast in Spanje! En als geen ander heb ik weer ervaren, dat communicatie erg belangrijk is.. (lees: hoe het vooral NIET communiceren door Transavia uitermate … was)
En zo geldt dat uiteraard ook in mijn eigen vakgebied Makelaardij, waarbij we op allerlei manieren proberen actief te communiceren met onze cliënten. En eerlijk gezegd soms vind ik dat zelf ook best moeilijk, zeker als er wéér niets positiefs te melden is.
Maar nu met mijn eigen ervaring in mn achterhoofd, gaan we daar morgen wéér verder over nadenken en actief mee aan de slag! Actief en innovatief verder met Makelaar 2.0 !
Gr, Es
Fijn dat je weer terug bent Esther!
Destemeer omdat jij een verschil maakt.
Beste Han,
Het ideaalbeeld van de makelaar?
Dat is makkelijk; als vrouw voldoe ik al voor 50 % aan het ideaalbeeld …… de andere 50 % vul ik in door mij voor 100 % in te zetten, hou ik weer 50 % over! Dat is mijn winst!
Geweldig Caroline – dank je voor je humor. Mijn dag is weer goed!