Even terug in de tijd. Laten we zeggen een week of twee terug en je gaat op 15 april op vakantie. Wat zou dan je ideaalbeeld van je vakantie geweest zijn? Zie je het al voor je, dat zonnige strand met mooie branding en dan een chilled mojito drinken, of een lekkere cava? Is inmiddels wel anders….

Eigenlijk zou ik het wel gaaf vinden als jij het ideaalbeeld van jouw vakantie hier zou achterlaten. Maar daar gaat het niet om.

Verschillen

Want, en daar gaat het uiteraard wel over, dan gaan we vele verschillende soorten vakanties zien. De een gaat graag wandelen in de bergen en iemand anders maakt een trip op een gehuurde Harley Davidson langs Route 66.
Desondanks denk jij waarschijnlijk dat jouw soort vakantie de beste is!

De makelaardij

Hetzelfde gebeurt in jouw vakgebied, de makelaardij. Zoals jij over de makelaardij denkt, hoe jij het ziet, dat is het beste! Die anderen hebben het gewoon mis, helemaal fout. Jij weet hoe het beter kan, hoe de problemen opgelost kunnen worden. Vaak gebaseerd op jarenlange kennis en ervaring, want ‘zo hebben we het altijd al gedaan‘.
Hier verwijs ik even naar het blogartikel over de ledenraad van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie.

Zo hebben we het altijd gedaan

Mijn oma (96!) luistert het liefst naar muziek op haar draaitafel, een LP van ‘Deutsche Grammophon‘. Rustig in de stoel zittend genieten. Haar dochter heeft graag de radio aan. Haar kleinzoon luistert overal muziek, als het maar digitaal binnenkomt. Oftwel, niet zoals we het altijd hebben gedaan! De grote Bob Dylan zong het al – The times they are a changing.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uk9JQHTP4Go[/youtube]

Het ideaalbeeld

Wie er nog meer veranderd zijn, dat zijn de consumenten. De kopers en de verkopers. Hun ideaalbeeld van ‘de makelaar’ is veranderd. Drastisch veranderd zelfs. Welk ideaalbeeld zal er gebruikt moeten worden om de business op af te stemmen? Jouw ideaalbeeld, of dat van je klant?
Wanneer ga jij veranderen zodat de klant de makelaar krijgt die aansluit bij hun ideaalbeeld?

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+