Je komt ze gelukkig steeds vaker tegen. Personen die graag met je meedenken, omdat ze het leuk vinden.
Zo trof ik dit blog aan, van Roel Kramer die zich normaal gesproken bezighoudt met leadgeneratie en conversie, maar niet exclusief binnen de makelaardij ofzo.
Zijn blogpost wil ik jullie niet onthouden en dankzij de toestemming van Roel Kramer staat het hier:
Onderstaande conversatie voerde ik onlangs op Twitter met @Noojorruk. Zijn huis in een verbouwde kerk in Boekel staat te koop en hij bracht dit op Twitter onder de aandacht. Ik vroeg hem of hij al had overwogen om een kleine campagne op Google AdWords te maken. Simpel op te zetten, gemakkelijk te beheren en al met een klein budget effectief.
@Noojorruk zag daar het nut niet van in. Zijn makelaar is al duur genoeg en zijn huis staat ook al op Funda. Waarom zou hij dan zelf nog extra geld uitgeven om op Google te adverteren? Een begrijpelijke gedachte. Toch zou een slimme, moderne makelaar hier op in kunnen springen. Waarom alleen adverteren in de lokale krant? Met wat moeite en een klein beetje budget trek je gemakkelijk vele potentieel geïnteresseerden naar je advertentie op Funda – of iedere andere website. Want online adverteren werkt. Simpel.
Laatste berichten van Han Tuttel (toon alles)
- Hoe technologie en automatisering de toekomst van de makelaardij gaat veranderen - 23 juni 2018
- De Call to Action wordt niet optimaal benut - 20 november 2017
- Marketing Pitches – Genomineerden Vastgoed Woningmakelaar van het Jaar 2017 - 10 november 2017
Ik bood de optie van google adwords vaak aan. Er is echter 1 groot nadeel, google maakt het zo ingewikkeld dat het erg veel tijd kost. De laatste keer heb ik het opgegeven. Na de hulplijn gebeld te hebben omdat het er maar niet op kwam werd het mij duidelijk waarom een en ander zo ingewikkeld gemaakt wordt. Via de hulplijn werd mij een of ander contract aangeboden, natuurlijk tegen een behoorlijk tarief om mijn campagne te begeleiden. Per woning is dit echter niet rendabel.
Ben benieuwd of mensen andere ervaringen hebben.
adwords is niet moeilijk, het vergt echter wel de nodige studie om er optimaal resultaat uit te halen.
Mail me anders even, ik help je graag (gratis).
@ Frank Schoones:
Zou je jouw tips en tricks ook willen delen met deze Curacaose makelaar? 🙂
Vergeet ook facebook en eventueel hyves niet. Je kunt perfect targetten op de doelgroep.
hyves kost rond de 1 euro per 1000 vertoningen
facebook is wat goedkoper
Ik gebruik hyves erg veel,eigenlijk nog meer dan adwords. Gewoon omdat je inderdaad veel beter je doelgroep kunt benaderen. Ik werk dan vooral met slideshows zodat men max 1 minuut kwijt is aan de woning. Bij interesse kunnen ze direct naar onze website voor meer informatie.
De ideale mix moet ik denk ik nog ontdekken, maar er zitten zoveel mogelijkheden in dergelijke marketinginstrumenten.
Mvg,
Rob
Hoeveel bezoekers trek je nu via hyves? Ik zie zelf wel veel vertoningen, echter weinig doorklikkers.
Beste Marco,
Ik heb vanaf hyves 23% traffic op de website met woningen (dus niet robhagen.nl) Op Robhagen.nl kom ik zelfs op 38% via alle socialmedia samen. “Gewoon” een woning aanbieden werkt niet op dergelijke sites en je moet niet vergeten dat je klanten vaak ook op hyves of een andere site zitten die dus ook weer een netwerkhebben van vrienden die dus ookweer vrienden hebben die willen helpen…..begint het duidelijk te worden??
yep, tnx
Erg interessant idee….kan iemand mij een indicatie van de kosten geven? Als het inderdaad low budget – maximum exposure is dan is dit een geweldige tip.
Beste Arjan,
Bij Oniveka willen we je er graag alles over vertellen. Contactgegevens staan op onze website.
Arjan,
Voor een budget van E 50,- tot E 100,- kun je met een beetje slim ingekochte campagne ruim een maand prominent op Google en het Google-netwerk staan. Dit werkt veel efficienter dan een advertentie in het “lokale sufferdje”.
Als je meer wilt weten, help ik je graag. Je kunt mijn contactgegevens vinden op http://www.WoonBuzz.nl
Heb nog wel een adwords tegoedbon voor je twv 50 euro.
Beste Arjan,
Je kunt, als de campagne een beetje slim inricht, al voor een budget van 50 tot 100 euro ruim een maand adverteren op Google en haar netwerk. Het is bewezen effectief en bovendien goedkoper dan een advertentie in het “lokale sufferdje”.
Ik wil je, als collega-makelaar, wel wat tips en tricks geven.
Beste Frank,
Ik ben zeer geinteresseerd in je Tips & Tricks. Graag hoor ik van je.
Groet
Arjan
Beste Arjan,
Ik neem snel contact met je op.
Groet,
Frank
Leuke gedachte en goed plan!
Dat zeg ik! Aandacht vragen op plekken waar de consument er niet direct op rekent of waar u direct opvalt. Op Funda bent u slechts een plaatje tussen de honderden plaatjes. Net als de lokale krant: minifoto’s, zoveel mogelijk op een pagina, logo makelaar groot en het liefst 10 pagina’s en dan alle soorten huizen door elkaar.
Wie ziet er nog meer kansen in 2011 in de makelaardij?? 😉
Met WoonBuzz maak ik al sinds de start gebruik van Adwords Campagnes specifiek voor woningen. Dit werkt opvallend goed en bovendien is het mogelijk de advertenties lokaal te tonen, zodat je gericht adverteert en je voor een beperkt bedrag, maximaal resultaat hebt. Daarnaast zijn de resultaten perfect te meten met Google Analytics. Echt een aanrader voor iedere (moderne) makelaar!
Mooi dat het gesprek op gang kwam via een HelpMee tweet 🙂