Via Leo Verdonck (@LeoVerdonck) kwam ik via Twitter een berichtje tegen  waarin een Engelse maatschappij in zijn online algemene voorwaarden stelde dat als je daar een produkt kocht, je gelijk ook je ziel aan hun verkocht. Maar liefst 7500 mensen hebben inmiddels hun ziel verkocht! De strekking van het artikel is dus dat mensen de Algemene Voorwaarden online in ieder geval niet lezen.

onderwaterwereld

Dat deed mij denken aan een 2-tal 1 april grappen die wij in het verleden hebben uitgehaald. Allereerst hebben we een advertentie geplaatst waarin wij 27 2^1 kap onderwaterwoningen in de Hoge Vaart verkochten. Om je in te schrijven moest je een visvergunning hebben van het afgelopen jaar. De woningen waren zeer goed geïsoleerd zodat er geen lucht kon ontsnappen. We onvingen zo’n 150 inschrijvingen. Het 2e voorbeeld betrof de verkoop van de nog te bouwen gevangenis  in  Almere. Te koop 288 1- kamerappartementen, voorzien van toilet, vast bed en tralies voor de ramen. We hebben ook een te koop bord op locatie geplaatst. Vele reacties waren het gevolg. Er kwamen vragen van mensen die aangaven meerdere units te willen kopen, waarbij wij aangaven dat dit door de gewapende betonnen muren niet tot de mogelijkheden behoorde.

Conclusie: Niet alleen Algemene Voorwaarden worden slecht gelezen: Er wordt gewoon slecht gelezen!

The following two tabs change content below.
Directeur Bröring ERA Makelaars, gevestigd te Almere. RMT en Hypothecair planner

Laatste berichten van Geert Bröring (toon alles)

Google+