NVM magazine septemberHeb jij hem al? Bij mij lag die vandaag op de mat. Het gratis maandelijkse huis-aan-huis magazine van NVM makelaars. Op de voorkant de tekst ‘Met je huis op Hyves‘. Toch maar even lezen…

Sociale media

Jeroen Wilhelm (marketing manager funda.nl) haakt met een artikel in op de hype over social media. Het eerste wat ik dacht was negatief. Onterecht zeg ik er direct bij. Ik las over hoe je twitter, Facebook, LinkedIn en Hyves kan inzetten om je huis te verkopen. Daar is sociale media toch helemaal niet voor bedoeld? Dat gaat toch over mensen, contacten, netwerken en elkaar helpen en ondersteunen?

*kloenk*

Dat was het kwartje wat viel. Dit magazine is geschreven voor huizenzoekers en huizenverkopers. Wat wil een huizenverkoper graag? Dat het huis onder de aandacht wordt gebracht! Het zal een verkoper worst zijn of de makelaar sociaal is met anderen, zolang mijn huis maar verkocht wordt.

Doelgroep

Het blijft belangrijk om helder en goed te communiceren. Dat Jeroen Wilhelm met zijn artikel duidelijk mikt op het verkrijgen van nieuwe business (voor de NVM en funda.nl) zie je aan de tekst. Het is geschreven en geoptimaliseerd voor een specifieke doelgroep. Dat ben ik in dit geval niet.

Op welke manier schrijf jij specifiek voor jouw doelgroep?

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+