Koffiepraat in Vastgoed - makelaars denken in huizenOp de Vastgoed heb ik geen abonnement, toch lees ik hem zo nu en dan. Af en toe met kromme tenen, zoals vandaag.

Koffiepraat

De eerste drie woordenwisselingen in deze rubriek bevestigen het direct: makelaars denken in objecten, in woningen en in huizen, maar niet in klanten.
Het gesprek gaat tussen twee makelaars uit Zuid-Holland.

“Wij doen het dus niet, bloggen”

“Ik zou ook niet weten waarom ik zou moeten twitteren dat ik een bezichtiging heb gehad. We zijn ook geen youtube-makelaars. Toch zijn wij, ondanks dat het kantoor heel oud is, jong. We hebben een echt jong team”

“Bij ons is technisch alles in huis. Maar we zien het nut niet. Ik vind: als je een huis gaat verkopen moet je het zien. Ik denk dat de meeste makelaars dat vinden. De makelaardij is een conservatieve beroepsgroep”.

Tijd om een beetje gal te spugen.
Zie hier de score

  • ik/we/wij/ons – 11x
  • klant/consument – 0x
  • aantal woorden – 83
  • percentage ikkeikke – 13%

Wel waar

Gelukkig staat er ook iets in dat klopt: De makelaardij is een conservatieve beroepsgroep.
Misschien is dat wel de reden dat het zo slecht gaat? Luister en kijk naar je doelgroep, de consument, begeef je vervolgens daar waar ook zij aanwezig zijn en behoefte aan hebben.

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.
Google+