Via twitter ontving ik een lead van mijn zéér gewaardeerde collega Ellen Mouthaan om een leuk appartement in Rijswijk te verkopen. Het was met de eerste makelaar helaas niet gelukt. Vol enthousiasme startten we met een hele andere verkoopstrategie.

Na 5 maanden, gelukkig met een regelmaat aan bezichtigingen, hebben we de koper gevonden!

Confrontatie

Van de week werd ik echter geconfronteerd met de opmerking van de aankopende makelaar: ‘Goh, mijn cliënt heeft de tweets van de verkoper over de verkoop van haar huis gevolgd via twitter….’

Even doordenkend:

  1. Cliënt checked kadaster voor namen eigenaren
  2. Cliënt googled namen op internet
  3. Cliënt komt achter het hele hebben en houden van de verkoper

En zo dus ook achter het twittergedrag van de verkoper, die enthousiast laat weten blij te zijn met een bod op het huis etcetera.

Risico’s

Hierop zou (in theorie) de biedende partij zijn strategie wel eens kunnen bepalen, als er bijvoorbeeld (dit was niet op mijn cliënt van toepassing) de reden van verkoop besproken wordt met vrienden. Zo kan er haast bij een succesvolle verkoop zijn, of de verkoper kan onder druk staan vanwege dubbele lasten.

Uiteraard heb ik dit de verkoper toch even gemeld. Krijg ik van de week een tweet… “ik durf niet meer te twitteren over mijn huis. Ik voel me bekeken!”

Tja, Social Media is absoluut geweldig, maar we moeten ook leren hoe er verstandig mee om te gaan.

The following two tabs change content below.
Al ruim 20 jaar in de makelaardij, waarvan alweer 11 jaar als NVM Makelaar Taxateur o.g.; heerlijk om te rennen en te vliegen, zowel prive als zakelijk;
Google+