Selecteer een pagina

[dit is een reactie van een nieuwe blogger op een eerdere blogpost]

We kennen het allemaal wel, en zeker in ons vakgebied Makelaardij…”eigenlijk moet ik bellen. Maar ja.. ik heb niets te vertellen… nou, ik bel toch maar niet.. of misschien wel volgende week”. Zo, klaar, probleem vooruitgeschoven!

Recent zat ik vast in Spanje door één of andere aswolk. De communicatie van de luchtvaartmaatschappij was dramatisch, eigenlijk nihil. En daar baalde ik vreselijk van (lichtelijk uitgedrukt).

Gespiegeld naar mijn eigen verkopers/opdrachtgevers, bekroop me een naar gevoel. Liever iets aan informatie, al is het niet wat ik wil horen, maar geen contact beviel me absoluut niet.

Eenmaal terug op kantoor (niet te danken aan de luchtvaartmaatschappij, maar wel aan mijn geweldige collega Marieke die een ticket voor elkaar kreeg) de tijd ervoor genomen en al onze verkopers gebeld, waarbij ik gekeken heb vanuit hun perspectief, en niet vanuit het onze.

En gewoon eerlijk begonnen met de melding, dat er helaas géén positief nieuws te melden was, de huidige (markt) situatie besproken en verteld waar ons kantoor momenteel actief mee is. Ook dat we helaas de oplossing voor het marktprobleem niet hebben. Het waren lange gesprekken, maar waaruit zeker bleek, dat het op prijs gesteld werd.

Als je een integere verkoper bent en de moed hebt, om met de waarheid om te gaan en de impact die dit zal hebben op je klant, dan kan het tóch brengen van geen of slecht nieuws een fundering zijn voor een betere relatie!

The following two tabs change content below.
Al ruim 20 jaar in de makelaardij, waarvan alweer 11 jaar als NVM Makelaar Taxateur o.g.; heerlijk om te rennen en te vliegen, zowel prive als zakelijk;
Google+