Gratis klanttevredenheidsonderzoek voor makelaars

Wie is de Beste Makelaar?Hieronder staat het persbericht wat vandaag verstuurd is, naar aanleiding van de beta-lancering van Wie is de Beste Makelaar vanavond.

Morgen gaat er nog een persbericht verzonden worden. Wil jij dat jouw mening over dit nieuwe concept opgenomen wordt als quote in het persbericht? Laat dan in een reactie weten hoe je over het concept van Wie is de Beste Makelaar denkt, inclusief je naam en vestigingsplaats.

Persbericht

Laten we het maar gewoon stellen: Het imago van de gemiddelde makelaar is slecht. Onterecht, want na contact met een makelaar blijkt uit onderzoek het gemiddelde rapportcijfer toch een 7.2 te zijn.  Tussen perceptie en realiteit gaapt nog een grote kloof. Binnenkort wordt deze kloof niet alleen overbrugd, maar zelfs helemaal gedicht.

Rapportcijfer

De nieuwe website www.wieisdebestemakelaar.nl biedt vanaf 16 oktober woningverkopers de gelegenheid hun waardering voor hun makelaar middels een rapportcijfer met anderen te delen. Inzicht in de waardering voor de geleverde dienst zal makelaars helpen hun dienstverlening te verbeteren. Sterke punten kunnen behouden worden en eventuele zwakkere punten kunnen worden verbeterd. Dit leidt vervolgens weer tot een nog betere klantevredenheidscore en meer klanten.

Transparantie

Transparantie is niet alleen een wens van de consument, maar ook een kans voor makelaars die met hun tijd mee gaan. In deze voor makelaars toch moeilijke tijden is het bijkomende voordeel dat er geheel geen kosten zijn verbonden zijn aan dit klanttevredenheids onderzoek.

Horeca, Reizen, Makelaardij

Met een paar muisklikken kan een opdrachtgever dadelijk zijn mening met de wereld delen. Een fenomeen wat in de horeca (lens.nl) en reiswereld (zoover.nl) al langer bekend is. Nu is de makelaardij aan de beurt met WieIsDeBesteMakelaar.nl.

Fraude

Iedere beoordeling die wordt gegeven op WieIsDeBesteMakelaar.nl wordt direct doorgestuurd naar de betreffende makelaar. Bovendien heeft wiesidebestemakelaar.nl een uniek controlesysteem ontwikkeld om fraude uit te sluiten. Altijd eerlijk altijd transparant!

Keuze

De beoordelingen kunnen op de wieisdebestemakelaar website door potentiële opdrachtgevers bekeken en doorzocht worden. Hierdoor kan men een betere keuze maken welke makelaar ze in de arm willen nemen. Dit levert extra aandacht en leads op voor goede makelaars en zal bijdragen aan het verder terugdringen van ‘rotte appels’ in de makelaardij. Een beter imago is het resultaat!

Integratie

Wat makelaars zeggen over Wie is de Beste MakelaarOm starten met deze unieke dienst voor makelaars zo eenvoudig mogelijk te maken gaat WieIsDeBesteMakelaar.nl het mogelijk maken beoordelingsverzoeken te integreren in de door de makelaar gebruikte kantoorsoftware. Hierdoor krijgt elke opdrachtgever automatisch een uitnodiging tot het geven van een beoordeling. Deze uitnodiging wordt verzonden zodra de woning is verkocht.

Met diverse CRM leveranciers en makelaarsorganisaties zijn hierover afspraken gemaakt. Zo is er al een integratie met de software van de ERA-makelaars. Venum (gebruikt door VBO makelaars) en CubicEyes hebben al toegezegd op korte termijn een koppeling te gaan aanbieden.

16 oktober gaat de beta-versie van de website live. Na twee weken zal de definitieve versie op 30 oktober live zijn. Hierna zal de makelaardij een stukje transparanter zijn..

The following two tabs change content below.
Grondlegger van de De Scherpe Pen waar hij samen met andere bloggers kritisch over de makelaardij schrijft. Oprichter van de vergelijkingssite voor makelaars WieisdeBesteMakelaar.nl waarmee hij zowel consumenten als makelaars ondersteunt.

12 Reacties

  1. Op zich een prima initiatief, echter misbruik ligt op de loer bij dit soort beoordeel sites.

    Hoop dat het zich ontwikkeld tot een volwaardige en kwalitatief hoogstaande site. We moeten het afwachten.

    reageren
    • daarom is er ook een commissie van toezicht.

      reageren
    • Dank je, goed dat je kritisch bent mbt het voorkomen van misbruik.

      Uiteraard hebben we daar meerdere controles op zitten, uitsluiten lukt (helaas) niet.

      Mocht je een beoordelingen zien die volgens jouw onjuist is, dan kan je dat middels de ‘dit klopt niet’ knop altijd rapporteren.
      (Dit is de laatste manier, de sociale controle)

      Natuurlijk kan je ook contact met ons opnemen via het contactformulier mocht je persoonlijk met ons van gedachten willen wisselen hierover.

      reageren
  2. Leuke website en prima initiatief.
    Alleen heb ik wel een kanttekening: Wat voor waarde moet ik hechten aan een beoordeling van een aankoopklant als ik het belang van de verkoper behartig? Ik merk weleens dat mensen een stuk minder blij worden als ze iets claimen wat niet terrecht is?

    reageren
    • Goede vraag Rene en dank je voor het toejuichen van dit initiatief.

      De beoordeling die je krijgt is grotendeels over jou als ‘persoon’ en de dienstverlening die je geeft.

      Ik ben van mening dat ook een ‘tegenpartij’ wel degelijk jouw ‘functioneren’ kan beoordelen op deze punten:
      * Enthousiasme
      * Snelheid van reageren
      * Afspraken nakomen
      * Creativiteit
      * Marktkennis

      Laat maar weten of je je daarin kan vinden, of dat je wat anders van mening bent. Als je daar dan ook een verbetering bij hebt is het helemaal goed.

      reageren
      • Hallo Han, Ik ben het voor een deel wel met Rene eens. Zou het een idee zijn om een weging te maken: Opdrachtgever wiens belang men behartigt zou zwaarder moeten wegen dan de mening van degene aan de andere kant van de onderhandelingstafel.

        Nu wordt dacht ik ook een weging 1:4 gemaakt voor anonieme versus niet-anonieme reacties. Een verhouding 3:4 niet-opdrachtgever versus opdrachtgever lijkt te billijken.

        @Han gefeliciteerd met de site. We zullen binnenkort zeker een link plaatsen en om beoordelingen vragen.

        reageren
        • Dank voor het meedenken en jullie support Collin! Een weging gebaseerd op ‘herkomst’ is een goed plan.

          Zodra er een integratie is met makelaardijsoftware gaat die er ook komen. Beoordelingen waarvan ik gegarandeerd weet dat ze afkomstig zijn van klanten (lees: opdrachtgevers) gaan zwaarder meewegen in de berekening dan beoordelingen op de site ingevoerd.

          Allemaal om het zo eerlijk en onafhankelijk mogelijk te maken. Ondanks het gegeven dat het een momentopname blijft die vaak gepaard gaat met emotie.

          reageren
  3. Hi Han, jij als geen ander weet dat ik dit als ontwikkeling in de makelaardij toejuich! Tegelijk voelt de lancering van jouw website een tikje wrang, en jij weet waarom. Los daarvan ben ik van mening dat in eerste instantie de dienst beoordeelt zou moeten worden, gekoppeld aan een kantoor, en juist niet aan een enkele persoon. Maar we zullen zien waar straks meer waarde aan gehecht gaat worden door de consument, want daar gaat het om! Gefeliciteerd met je live-gang, en succes! Ik hoop oprecht dat het de makelaardij een stuk transparanter maakt! Overigens helpen artikelen zoals jouw stuk over de open huizen dag daar ook aan mee!!

    reageren
  4. Geweldig dat er een onafhankelijk klanttevredenheidonderzoek start.
    Wij doen graag mee.
    De consument heeft dat nodig, maar nog meer wij als makelaars om, als dat nodig is, onze dienstverlening nog meer te verbeteren
    Het zou een must voor iedere makelaar moeten zijn om mee te doen aan dit onderzoek
    Wij gaan ervoor als Vivienda Makelaardij en wensen ‘Wie is de beste makelaar’ veel succes.

    reageren
    • Fijn dat we ook van jullie kantoor steun krijgen. Dat je zelf stelt dat het een ‘must’ voor iedere makelaar is vind ik fantastisch!

      reageren
  5. Han,

    Super! Eindelijk is het zover. Ik ben blij dat deze dienst straks onafhankelijk en transparant wordt aangeboden. Wat betreft de opdrachtgevers, zou ik het ook een aanrader vinden om meerdere afdelingen en niet alleen de verkoop te onderzoeken. Ik doe zelf veel aankoop en daar is ook behoefte aan een goede screening van makelaars. Kunnen we dit als verbeterpunt meenemen? Dus ook de mogelijkheid voor aankoopklanten om hun tevredenheid al dan niet ontevredenheid te uiten?

    En als we heel ver gaan, kunnen we zelfs de kijkers van woningen om een mening gaan vragen hoe de makelaar het ervan af heeft gebracht, maar dat voert voor nu misschien te ver. Brug voor brug, zeg ik altijd maar.

    Gefeliciteerd in elk geval met de lancering!

    reageren
    • Dank je wel voor de enthousiaste reactie Alina!

      Zal ik eens wat leuks vertellen…? Vanaf het begin kan iedereen die contact met een makelaar heeft een beoordeling geven! Dus ook aankoopklanten en iemand die alleen een bezichtiging heeft gehad. Of een offerte-gesprek maar de makelaar niet in de arm neemt.

      Het is namelijk de makelaar die beoordeelt wordt, niet de aan- of verkoop.

      Het voert dus helemaal niet te ver om vanaf nu ELKE consument waar je actief contact mee hebt te vragen om jou een beoordeling te geven.

      Happy?

      reageren

Geef een reactie

Google+